Strategic Notes

လင္းလင္း (Florist)

 ေမလင္းက ဒီ Floral လုပ္ငန္းကို လုပ္တာ ႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္လာၿပီ။ လုပ္လာတဲ့ တစ္ေလွ်ာက္ မွာ ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲေတြ ျပႆနာေတြ ရွိသလို ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္ရတာ၊ ဝမ္းသာ ရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အခုထိ ေမလင္း ႀကံဳရတဲ့ ျပႆနာဆို ရင္ေတာ့ ပန္းဝယ္ရတဲ့ ဒုကၡပဲ။ ပန္းေတြမွာ ျပည္တြင္းက ထြက္တဲ့ ပန္းေတြ ရွိေပ မဲ့ ေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ားကိုေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ တ႐ုတ္ျပည္က မွာရပါတယ္။ ဥပမာ ေျခာက္လ ပန္း (Hydrangea) ပန္းဆိုပါေတာ့။ သူက ပန္းေရာင္၊ ခရမ္းေရာင္၊ ပန္းဆီေရာင္ ၃ ေရာင္ က ေမၿမိဳ႕ စိုက္တာမွာ ဟိုရဲ႕ Quality ကို မီ တယ္။ အျပာႏုနဲ႔ အျဖဴက်ေတာ့ မရဘူး။ အျဖဴ ဆိုစိုက္လို႔ေတာင္ မရဘူးတဲ့။ စိုက္ၿပီးမွ တစ္ခင္း လံုး ေသ သြားတယ္တဲ့။ ေမလင္း ထင္တာေတာ့ ဟိုက သံုးတဲ့ေဆးေတြ ဘာေတြနဲ႔ စိုက္ပ်ဳိးရတဲ့ နည္းပညာ မွာ ျမန္မာျပည္က လိုေနေသးတယ္။ အျပာႏုဆို ဒီက ပန္းက ပန္းသား ကေပ်ာ့တယ္။ ဟိုက ပန္းသားက မာတယ္။ အဲဒီလိုေတြေပါ့။ Tuplip ဆိုလည္း ျပင္ဦးလြင္က ကန္ေတာ္ႀကီး ထဲမွာေတာ့ အလွျပကြက္ အေနနဲ႔ေတာ့ စိုက္ တာ ေတြ႕ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားျဖစ္အေန နဲ႔ေတာ့ မစိုက္ၾကဘူး။ စိုက္မရလို႔လား။ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားလို႔လားေတာ့ မသိဘူး။ Cornation  ဆို လည္း ေမလင္းတို႔ ဆီမွာ အပြင့္ေကာင္းေကာင္း အေရာင္လွလွ မထြက္ဘူး။ ႏွင္းဆီ ဆိုလည္း တ႐ုတ္ျပည္က ႏွင္းဆီမ်ဳိးကို အခုေတာင္ႀကီးမွာ စိုက္ၾကတယ္။ အျဖဴနဲ႔ပန္းေရာင္ မ်ဳိးကေတာ့ မဆိုး ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႕႐ိုးတံရွည္တာနဲ႔ တုတ္တာ က်ေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္က ထြက္တာကို မမီျပန္ ဘူး။ ေမလင္းတို႕က တ႐ုတ္တို႔ ယိုးဒယား တို႔ကပဲ ပန္းကန္ေတြမွာ ၾကရတယ္။ မွာေတာ့ ဘာေတြ ေတြ႕ရလဲဆိုေတာ့ ပန္း ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေျပာတဲ့ပန္းေစ်းေတြက မမွန္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ပန္းေတြနဲ႔အတူ ေမလင္းတို႔က အခံအေန နဲ႔သံုးတဲ့ အရြက္ေတြေပါ့။ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေတာင္တန္း၊ ေဇာ္မင္းသမီး၊ Leather Leaf ၊ က်ားလက္ဝါး၊ သနပ္ခါးစက္၊ ငွက္သိုက္ ဒါမ်ဳိး အရြက္ေတြကို သံုးရတယ္။ ဒီလို အရြက္ေတြ က ေမလင္းတို႔ ဆီမွာ ေသခ်ာ မစိုက္ၾကဘူး။ စိုက္ၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း လူခ်မ္းသာေတြက ဝါသနာ အေနနဲ႔ အလွစိုက္ တာမ်ဳိးပဲရွိတယ္။ သူတို႔က မေရာင္း ၾကဘူးေလ။ ေမလင္းက အရြက္မ်ားမ်ားနဲ႔ Filler ပန္းေသး ေသးသံုး ရတာကို ႀကိဳက္တယ္။ ဒါကလည္း ပန္းထိုးသူရဲ႕ idea ေပၚပဲမူတည္တယ္။ ေမလင္း ရဲ႕ Crazy က အရြက္ စိမ္းစိမ္း ႀကိဳက္တယ္။ ပန္းထိုးတယ္ဆိုရင္ ပန္းက size စံုေအာင္ ထိုးရ တာ အခုေခတ္မွာ ကံေကာင္းတာက ပစၥည္းေတြ ေပါေပါမ်ားမ်ား မွာလို႔ရတာပဲ။ ဟိုး အရင္တုန္း ကဆို Baby’s Breath ေလး တစ္တံုးေလာက္ ရရင္ကို သူငယ္ခ်င္းေတြ မွ်သံုးရတယ္။ အခု ေခတ္ကေတာ့ အလြယ္တကူ မွာလို႔ရတယ္။ လုိသေလာက္ ရႏိုင္ တယ္။ ေနာက္ၿပီး သစ္ခြေပါ့။ သစ္ခြသံုးတဲ့ ေဆးေတြက ေစ်းအရမ္းႀကီးတဲ့ သစ္ခြေတြက ဒီမွာရွိေပမဲ့ ယိုးဒယား ကလို မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဒီမွာမ်ားမ်ား မရႏိုင္ဘူး။ အခု ဆိုရင္ ျမန္မာမ်ဳိးျဖစ္တဲ့ ပန္းထိမ္မႏိုင္က အခု ယိုးဒယားမွာ ရေနၿပီ။ Catteleya သစ္ခြက ေတာ့ ဒီကဟာကပိုၿပီး ေကာင္းတယ္။ ယိုးဒယား ေတြက သဇင္ပန္းကို စိုက္ဖို႔ စိတ္ဝင္စားေနၿပီ ေျပာတယ္။ ျပည္တြင္း ပန္းေတြမွာ သစၥာပန္း၊ ႏွင္းဆီပန္း၊ ပန္းထိမ္မႏိုင္ ပန္းေတြကေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ပန္းကိုျပည္ပ ကမွာတဲ့အခါ ပန္းေစ်းႏႈန္းေတြ က မမွန္ဘူး။ ေမလင္း မွာရွိတဲ့ အက်င့္က ေမလင္းက စကားတစ္ခြန္းေျပာၿပီးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မျပင္ဘူး။ သတို႔သမီး ကို ေမလင္း က ဒီေလာက္ ပါေျပာၿပီး ရင္ ျမတ္ရင္လည္း ကံ၊ ႐ႈံးရင္လည္း ခံပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ ျပင္မေျပာေတာ့ ဘူး။ ေမလင္းက ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ကတစ္ဆင့္ ပန္းမွာရင္ သူတို႔က တ႐ုတ္ျပည္မွာ ေရခဲေနလို႔ ပန္းမခူး၊ ပြဲေတြ မ်ားေနလို႔ ပန္းေတြမရေတာ့ဘူး။ ဒီလို အေၾကာင္းေတြျပၿပီး ေစ်းေတြ တက္လုိက္ၾက တယ္။ ဥပမာ – Carnation တစ္စည္း ၃ဝဝဝ နဲ႔မွာ လိုက္ရင္ ေရာက္လည္းလာေရာ ၆ဝဝဝ ျဖစ္သြားေရာ။ ဒါကို ေမလင္းက သတို႔သမီး ကို ေျပာၿပီး ေစ်းထပ္ျပင္လို႔ မရေတာ့ဘူးေလ။ ၿပီးေတာ့ ေမလင္းတို႔ အလုပ္က လူ အင္အားမ်ား မ်ားနဲ႔ လုပ္ရတာ။ ဥပမာ တကယ္ အလုပ္ရွိတာ စေနဆိုရင္ ၾကာသပေတးေလာက္ ကတည္းက လုပ္ေနရတာ။ ဒီလို အလုပ္သမားခေတြ ပန္းေစ်းေတြနဲ႔ စိတ္ညစ္ရလြန္း စိတ္ကုန္ၿပီး ဒီအလုပ္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး ျဖစ္တဲ့စိတ္ ေတာင္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ေစ်းတက္ေတာင္း တာ တစ္ခါကဆို ေမလင္း ပြဲႀကီးေျခာက္ပြဲ ခုနစ္ ပြဲျပင္ၿပီးတာေတာင္ ေမလင္းဘာမွ မျမတ္ တာျဖစ္ဖူးတယ္။ ပန္းေစ်းေတြကို အေၾကာင္း ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီး လက္ထဲေရာက္မွ ေစ်းတက္ ၾကတာ။ ဒီလိုဒုကၡေတြကေတာ့ အခုထိ ႀကံဳရ တုန္းပဲ။ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာပြဲလုပ္တဲ့ ပြဲရွင္ေတြ ကိုယ္တိုင္က ပန္းအလွဆင္တာေတြ ကို Crazy ျဖစ္လာၾကတယ္။ အျမင္ေတြ အရမ္းက်ယ္လာ ၿပီး ဘာေတြေရပန္း စားေနလဲ ဆိုတာလည္း သိၾကတယ္။ အရင္တုန္းက မဂၤလာေဆာင္ တစ္ခု အပ္ရင္ မိဘေတြပဲလာတာ။ သတို႔သား၊ သတို႔ သမီးကို မဂၤလာေဆာင္ေန႔ မွေတြ႕ရတယ္။ ဝတ္တဲ့ အေရာင္ဆိုလည္း ေရႊေရာင္ နဲ႔ပန္းေရာင္ ပဲ သံုးၾကတယ္။ ေရွးဘုရင္မ်ဳိးေတြက အျဖဴက အသုဘမွ ဝတ္ၾကတယ္ ဆိုၿပီး အျဖဴေတာင္ သိပ္မဝတ္ ၾကဘူး။ အခုေခတ္ကေတာ့ ဝတ္စံု အေရာင္အစံုကို ဝတ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ေမလင္း တို႔လည္း ပန္းေတြေရာင္စံု သံုးရတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ သြားတယ္။ ေနာက္ၿပီး ပန္းေျခာက္ နဲ႔ပန္းစို ေရာသံုးတာကိုလည္း လက္ခံ လာၾကတယ္။ အခုေခတ္ ပန္းေျခာက္ေတြ ကလည္း အရည္ အေသြး အရမ္းေကာင္းလာၿပီး အစစ္နဲ႔မျခား ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ Floral မွာသံုးတဲ့ တျခားပစၥည္းေတြ ကလည္း အရမ္း ေကာင္းလာတယ္။ အရင္ေမလင္း တို႔ စလုပ္တုန္း ကဆို ရြဲ႕ေတြ၊ ငွက္ေပ်ာတံုးေတြ၊ သံေတြနဲ႔ ထိုးရ တာ အရမ္းပင္ပန္း ခံရတယ္။ နည္းပညာေတြက လည္း ေလ့လာလို႔ကို မကုန္ႏိုင္ဘူး။ ဟိုတုန္းက ဖဲျပားတစ္ေခြ ရရင္ကို ေက်းဇူးတင္ရ မဆံုးဘူး။ အခုေခတ္ ကေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သံုးခ်င္တဲ့ ပစၥည္းကိုမွာလိုက္ ပိုက္ဆံသာ သံုးႏိုင္ရင္ အရာ အားလံုး လက္လွမ္း မီတဲ့ေခတ္ေပါ့။ အကုန္လံုး ကလည္း ႀကိဳးႀကိဳးစားစားနဲ႔ လုပ္ႏိုင္ၾကတယ္။ လာတဲ့ပြဲရွင္က သူျဖစ္ခ်င္တဲ့ အျပင္အဆင္ကို ျပလိုက္ရင္လည္း ဓာတ္ပံုေလးပဲ ၾကည့္ၿပီး ပြဲရွင္ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အတိုင္း ထိုးေပးႏိုင္တယ္။ ေမလင္း တို႔ျမန္မာေတြ က အျမင္နဲ႔ သင္တဲ့ေနရာ မွာ အရမ္းေတာ္ၾကတယ္။ ေမလင္းကေတာ့ ယိုးဒယား စာအုပ္ေတြကို ရွာၿပီးေလ့လာရတယ္။ အဂၤလန္က စာအုပ္ေတြ ေလ့လာ ရတယ္။ Internet ကေန ေလ့လာရတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဆိုရင္ ေမလင္း အားက်ေလးစားရတဲ့ ဆရာေတြ ကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ နံပါတ္တစ္ ကေတာ့ ေမလင္းဆရာ ကိုခင္ေဇာ္ဝင္းေပါ့။ ေနာက္ ကိုေဂ်ာ့(ခ်္)၊ ကိုမိုက္ကယ္မင္းသိန္း၊ ဦးတြတ္ (လွကမၻာ) တို႔ေတြေပါ့။ သူတို႔ဆီက ေလ့လာခဲ့ ရတယ္။ ပန္းအလွျပင္ ပညာဆိုတာ ေလ့လာလို႔ မကုန္ႏုိင္ပါဘူး။ ေလာကႀကီးမွာေလ ‘ကိုယ့္ေရ အိုင္ကို ပင္လယ္လို႔ထင္ရင္’ အဲဒီလူ မေအာင္ ျမင္ဘူး။ ေမလင္းကေတာ့ ကိုယ့္ေရအိုင္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ပင္လယ္ မထင္ဘူး။ တစ္ခါတေလ မွာ ကိုယ့္တပည့္က ကိုယ့္ထက္ ေတာ္တာေတြ႕ရင္ တပည့္ဆီက ျပန္ၿပီးေလ့လာ ရတာေတြလည္း ရိွတာပဲ။ ေမလင္းက ဘယ္သူ ဆိုးထား တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေလ့လာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ ႀကီးတဲ့ေန႔က ကိုယ္ က်ဆုံးတဲ့ေန႔ပဲ။ ေမလင္းက ေတာ့ အဲဒီလို ခံယူထားတယ္။ ေနာက္ႀကံဳတဲ့ အခက္အခဲ က Hotel  ေတြမွာ လုပ္တဲ့အခါ အခ်ိန္ မေလာက္ငတာပဲ။ ေမလင္းတို႔မွာ မ်က္လွည့္ျပသလိုျပင္ရတာ။ မိနစ္ပိုင္း၊ နာရီပိုင္း အတြင္း ေျပာင္းလဲျပင္ေပး ရတာ။ ေမလင္း ဒီက ေျပာခ်င္တာက ကိုယ့္ပြဲက ႀကီးတယ္၊ ေသခ်ာျပင္ ခ်င္တယ္ဆိုရင္ မနက္ ၉ နာရီ ကေန ၁၁ နာရီ ပြဲကိုပဲ ခ်ိတ္ၾကပါလို႔။ မဟုတ္ရင္က ကသီလင္တ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ပင္ပန္းရမႈေတြ ျပႆနာေတြက ကိုယ္ျပင္ေပးလိုက္ရတဲ့ သတို႔ သား၊ သတို႔သမီးက သေဘာက်ၿပီး ႀကိဳက္တယ္ ဆိုရင္ ေနာက္တစ္ပြဲ လုပ္ဖို႔ အားျပန္ျပည့္ သြားတာ ပါပဲ။ ေမလင္းက အခုထိ သင္တန္းေတြဘာေတြ လည္း မေပးဘူး။ ေမလင္းက ကိုယ့္ကို ခ်ဳပ္ ေႏွာင္ထားတာ မႀကိဳက္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမလင္း က နားၿပီ ဆိုရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလိုက္တယ္။ သင္တန္း မဖြင့္ျဖစ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေမလင္းက စီးပြားေရး ဆန္ဆန္ မလုပ္ဘူး။ ေမလင္းရဲ႕ ဆရာက ကိုခင္ေဇာ္ဝင္း ပါ။ ေမလင္းဆရာက လည္း စီးပြားေရး ဆန္ဆန္ မလုပ္ခဲ့ဘူး။ ေမလင္း က ပိုက္ဆံ လုံးဝမၾကည့္ဘူး။ ပန္းေတြပိုေနရင္ ပိုေနသလို ပန္းအိုးကို ထိုးေပးလိုက္တာပဲ။ အပ္တာ ပန္းအိုး ၁ဝ အိုးေပမဲ့ ေမလင္းက ၂ဝ ထိုးေပးခ်င္ ထိုးေပးလိုက္တာပဲ။ ဒီလိုေစတနာ ေတြေၾကာင့္ပဲ ေမလင္းဆီ ေရာက္လာၾကတာပါ။ ေမလင္းဆီ အလုပ္ လာအပ္ေပးတာ ဆိုရင္ Signature က မေအးသာလည္း လာအပ္ေပး တယ္။ ေမလင္း တို႔ကို ကူညီေပးတဲ့ Hotel Manager ေတြလည္း ရိွၾက ပါတယ္။ ေနာက္ ေမလင္းရဲ႕ ဆရာ၊ မိတ္ေဆြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ေတြအားလုံး ေက်းဇူးနဲ႔ ေမလင္း ဒီေန႔အထိ ရပ္တည္ေနတာပါ။

Both comments and pings are currently closed.