Strategic Notes

မာမီေက်ာ္ (မေလးရွား)

ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက မာမီေက်ာ္က ဝါသနာ ပါခဲ့တာ။ အိမ္မွာလည္း ငယ္ငယ္က တည္းက ကိုယ္က ႏြဲ႕ႏြဲ႕ေလး ဆိုေတာ့ ပန္းထိုး တာ၊ ဘုရားပန္းအိုး ထိုးတာကို မာမီေက်ာ္ပဲ လုပ္ခဲ့တာ။ အဲဒီကတည္းက ဝါသနာပါတာ။ အရင္တုန္းက အခုလို အိုေအစစ္ေတြ၊ ေဖာ့ေတြ မရိွေသးဘူး။ အီေကဘားနားလိုမ်ဳိး ဆူးေတြနဲ႔ ဖန္ခြက္ေတြနဲ႔ပဲ ထိုးရတာ။ မ်ဳိးစုံစမ္းသပ္ၿပီး ထိုးတာပဲ။ ရႊံ႕ေတြကို ပလတ္စတစ္နဲ႔ ပတ္ၿပီး ထိုးရတယ္။ သတင္းစာကို ေရဆြတ္ၿပီး ထိုးတယ္။ ဝါယာႀကိဳး အေပါက္ေတြနဲ႔ ထိုးတယ္။ ေနာက္ တကၠသိုလ္ တက္ေတာ့လည္း ေက်ာင္း မွာ ပန္းအလွထိုး ၿပိဳင္ပြဲေတြ ဘာေတြလည္း ဝင္ၿပိဳင္တာပဲ။ ေနာက္ မာမီႏိုင္ငံျခား သြားတယ္။ စင္ကာပူကို အရင္သြားတာ။ စင္ကာပူမွာ ကြန္ပ်ဴတာ တက္တာ။ ေနာက္မွ မေလးရွား ကို ေရာက္သြားတာ။ မေလးရွား ကိုေရာက္ၿပီးေတာ့ ဘာအလုပ္ လုပ္မလဲစဥ္းစားေတာ့ ကိုယ္ ဝါသနာပါေနတဲ့ ပန္းပညာ နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပန္းဆိုင္မွာ လုပ္ဖို႔ အခြင့္အေရး ႀကဳံလာတယ္။ ဒါနဲ႔ ပန္းဆိုင္မွာ စလုပ္ျဖစ္တယ္။ စလုပ္ေတာ့ လည္း ပန္းထိုးရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တံျမက္ စည္း လွည္း ရတာပါ။ ေဘာင္းဘီတို ဝတ္ၿပီး မနက္ဆို ပန္းေတြေရလဲ၊ ပန္းထိုးသမားေတြ စားခ်င္တာ ဝယ္ေပးရတယ္၊ သူတို႔ ထိုးၿပီးသား ပန္းအမိႈက္ေတြ သိမ္း ရတယ္။ ေတာက္တိုမည္ရ လုပ္ရတာပါ။ မာမီေက်ာ္က ဆိုင္အေနာက္က စတိုခန္းေလး မွာ ေနရေတာ့ သူတို႔ျပန္သြားရင္ သူတို႔ က်န္ခဲ့တဲ့ ပန္းအတိုေလးေတြနဲ႔ သူ တို႔ ေန႔လယ္က လုပ္တာေလးေတြကို ျပန္လုပ္ၾကည့္ ၿပီး Pratic လုပ္ရတယ္။ အဲဒီလိုေန လာရင္း သူေဌးက ကိုယ့္ကို ထိုးၾကည့္ပါဆို ထိုးခိုင္းၿပီး ႏွစ္ႏွစ္၊ သုံးႏွစ္ အတြင္းမွာ ကိုယ္လည္း သူတို႔နဲ႔ တန္းတူ ပန္းထိုးႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ အဲဒီလို ပန္းစထိုး ကတည္းက ကုိယ္က မိန္းမ လ်ာဆိုေတာ့ သူတို႔ ထိုးတာလည္း ၾကည့္၊ ကိုယ္ တိုင္ရဲ႕ boru talent ေလးကလည္း ေပၚလာ၊ ဒီေတာ့ မာမီက ကိုယ့္စိတ္ကူး နဲ႔ ကြန္႔ျမဴးၿပီး ထိုးၾကည့္တယ္။ သူတို႔ဆီမွာလည္း စာအုပ္ေတြ က အမ်ားႀကီး ပဲရိွတာေလ။ အဲဒီ စာအုပ္ေတြကို လည္း မာမီက ေလ့လာရတာေပါ့။ အဲဒီလိုနဲ႔ အခုလို Florist တစ္ေယာက္ ဘဝကို ေရာက္ လာတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မာမီ မေလးရွားမွာ ပန္းထိုး သမားျဖစ္ခဲ့တာ မွာ ပန္းျခင္း၊ ပန္းစည္း၊ လက္ကိုင္ပန္း၊ ပန္းအိုး ဒါမ်ဳိးေတြပဲ ထိုးရတာ ပါ။ Wedding Decorator တစ္ေယာက္အျဖစ္ မျဖစ္ခဲ့ေသး ပါဘူး။ Wedding Decorator ဘဝ ေရာက္ဖို႔ကေတာ့ မာမီက ဆယ့္ႏွစ္၊ ဆယ့္ငါးႏွစ္ ေပးဆပ္ ခဲ့ရတာပါ။ အမ်ားႀကီး ရင္းႏွီးခဲ့ ရတယ္၊ မာမီ ပထမလုပ္တဲ့ ပန္းဆိုင္က ပန္းပဲ ထိုးတာ၊ သူက မဂၤလာေဆာင္ မျပင္ဘူး။ မာမီ ပန္းထိုးတာကို ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ တတ္ လာေတာ့ လစာလည္း ပိုေပးတဲ့ မဂၤလေဆာင္ ပြဲေတြလည္း က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျပင္တဲ့ ဆိုင္ကို ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ပန္းထိုးသူ အေနနဲ႔ ဆယ့္သုံး ေလးႏွစ္ လုပ္ခဲ့ၿပီးမွ အဲဒီဆိုင္ကို ေရာက္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီေတာ့မွ မဂၤလာေဆာင္ ဆိုတာ ဒီလိုျပင္ရတာ ပါလားဆိုတာ ကိုယ္က သိခဲ့ရတာ။ မာမီ ပထမ အခ်ိန္ေတြမွာ ျပင္ခဲ့တဲ့ မဂၤလာပြဲေတြ ျပန္ၾကည့္ ရင္ အခုဆိုရင္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျပန္ျမင္ရတယ္။ မာမီက ကိုယ့္အလုပ္ေတြ အားလုံးကို Record ယူထားတယ္။ ဒါမွ ျပန္ၾကည့္ၿပီး ျပန္ သုံးသပ္ႏိုင္ မွာ။ လိုအပ္တာေတြကို ျပန္ၿပီးျပင္ လို႔ရတယ္။ ကိုယ္ တက္လာ တဲ့ ေျခလွမ္း တိုင္းကို Record ယူထားဖို႔ မာမီ့တပည့္ေတြကိုလည္း သင္ေပး ထားတယ္။ စာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိန္ေခၚမႈ ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ႀကဳံရတာပဲ။ မာမီဆို ႏိုင္ငံျခားမွာ အလုပ္ လုပ္ရေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ ေန၊ ကိုယ့္မိဘရင္ခြင္ ကေနပဲ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ မာမီတို႔က ပိုၿပီး နက္နဲတယ္။ မာမီတို႔ဆို လကုန္ခါနီး လက္ထဲ လစာ လည္း ကုန္ခါနီး ဆိုရင္ ညစာကို ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္ ပဲစား ၿပီး ေခြၽတာရတဲ့ေန႔ေတြလည္း ရိွတယ္။ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ထုပ္ ကို မနက္ တစ္ဝက္၊ ညတစ္ဝက္ခြဲ ၿပီး ျပဳတ္ေသာက္ၿပီး ေနခဲ့ရတဲ့ ရက္ေတြလည္း ရိွတယ္။ မာမီကေတာ့ ပညာကိုပဲ ဦးစားေပးၿပီး ေလ့လာတယ္။ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို စိန္ေခၚမႈေတြ ၾကားမွာမွ မာမီေက်ာ္ ကေတာ့ အမ်ားထက္ ကံေကာင္း ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကို ျပန္လာခ်ိန္မွာ ပိုက္ဆံေတြ လည္း စုလာႏိုင္တယ္။ ပညာေတြ လည္း အမ်ား ႀကီး ယူလာႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း မာမီက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဂုဏ္ယူရပါတယ္။ မာမီ အခုလို ကိုယ့္ဘဝ အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာ ေနတာလည္း ၾကြားေနတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ေနာက္ ကေလးေတြ ပညာရဖို႔ပါ။ မာမီႀကဳံရတဲ့ အခက္အခဲေတြ ကို မာမီ ဘယ္လိုေက်ာ္ျဖတ္ လာလဲ ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မာမီက ႀကဳံတိုင္းေျပာျပတယ္။ မာမီတို႔က ကိုယ့္မိဘ အိမ္မွာ ကိုယ္ေနၿပီး အလုပ္လုပ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္မွာ အခန္းငွားဖို႔၊ စားဖို႔၊ ကားခ၊ ဒါေတြ အားလုံး စဥ္းစားၿပီး ေနခဲ့ ရတာ။ ေခြၽတာရတယ္၊ စုရတယ္၊ ရသမွ်ပညာ ကို လြယ္လြယ္ သေဘာမထားပါနဲ႔။ မာမီဆီ လာတဲ့ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြက ပညာကို လြယ္ လြယ္ရလို႔လား မသိ၊ လြယ္လြယ္ သေဘာထား ၾကတယ္။ အဲဒီကေလးေတြ ကိုလည္း မာမီေျပာ ပါတယ္။ ပန္းထိုးတဲ့ ပညာဆိုတာ ကိုယ့္ဘဝမွာ ထမင္း ရွာစားဖို႔ အတြက္ေတာ့ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားက လူငယ္ေတြ အလုပ္အေပၚ တန္ဖိုးထားမႈနဲ႔ ျမန္မာျပည္က လူငယ္ေတြ အလုပ္ေပၚ တန္ဖိုးထားမႈက အရမ္း ကြာပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က လူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီးလိုက္ရပါ ဦးမယ္။ မာမီတို႔ဆီက လူငယ္ေတြမွာ ဘိလိ ယက္ခုံမွာ၊ ဘီယာဆိုင္မွာ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာေတြ ရိွေနေသး တယ္။ ဟိုမွာက လူငယ္ေတြ ကို အဲဒီလို လူစုလူေဝး နဲ႔ ေတြ႕ရဖို႔ဆိုက အရမ္း ခက္ခဲပါတယ္။ မာမီေက်ာ္ဆီက လူငယ္ေတြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အမ်ားႀကီး လိုေနေသးတယ္။ ဟိုမွာက အလုပ္လုပ္ဖို႔ အသက္ျပည့္ၿပီ၊ ၁၈ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ part time ေတြ ဝင္လုပ္ ၾကတယ္။ ဘယ္အလုပ္ ဆိုတာ မေရြးဘူး။ အကုန္ လုပ္တယ္။ ပန္းကန္ေဆးတယ္။ ၾကမ္း တိုက္တယ္။ store ေလးေတြမွာ ဝင္လုပ္ၾက တယ္။ မရွက္မေၾကာက္ လုပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ လူငယ္ေတြ ရဲ႕ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုး ထားမႈ နဲ႔ ဒီက လူငယ္ေတြရဲ႕ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးထားမႈကေတာ့ ကြာတယ္။ ပန္းအလွပညာရွင္ တစ္ေယာက္ လုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ပညာကို အဆက္မျပတ္ အခ်ိန္ တိုင္း ေလ့လာေန ရတယ္။ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝသြားၿပီ သင္ယူစရာ ကုန္သြားၿပီဆိုတဲ့ ပန္း အလွပညာရွင္ မရိွပါဘူး။ မာမီရဲ႕ ဆရာ့ ဆရာေတြလည္း အခုထိ သင္ယူေန တုန္းပဲ။ မာမီလည္း အခုထိသင္ေနတုန္းပဲ။ Internet မွာ စာအုပ္ေတြမွာ အၿမဲတမ္း ေလ့လာသင္ယူ ေနတုန္းပါ။ စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ယူေလ့လာ ျခင္း နဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ တီထြင္ ႀကံဆျခင္းေတြက ပန္းပညာရွင္ တစ္ေယာက္မွာ ရိွရမယ့္ အရည္ အခ်င္းေတြပါပဲ။ တခ်ဳိ႕က အထင္မွားတာ ရိွတယ္။ အဲဒါက သူမ်ား လုပ္လို႔ သူလည္း လုပ္ႏိုင္ တယ္ ဆုိၿပီး လိုက္လုပ္တာေပါ့။ ငါလည္း လုပ္တတ္ တယ္ဆိုတာေပါ့။ ဒါဆို သူမ်ား မလုပ္ခင္ ကတည္းက ကိုယ္က တီထြင္ ဆန္းသစ္ပါလား။ ဘာလို႔ သူမ်ား လုပ္ၿပီးမွ လိုက္ လုပ္လဲ။ သူက ဒုတိယမွ လိုက္လုပ္လို႔ ဒုတိယလူပဲ ျဖစ္သြားၿပီ။ သူမ်ား မလုပ္ခင္ ကိုယ္က တီထြင္လုပ္မွ trendsetter ျဖစ္မွာ။ မဟုတ္ရင္ copier ပဲ ျဖစ္မွာ။ မာမီဆို မာမီ လုပ္ခဲ့တဲ့ design ေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ copy လုပ္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္သားသမီး အႁမႊာေလးလို ခံစားရတာေပါ့။ အခုဟာက မာမီရဲ႕ design ေတြကို ဖ်က္ဆီး ပစ္လိုက္သလိုပဲ။ မာမီက ပန္းျပင္ရင္ ပန္းခ်ီ ကားတစ္ခ်ပ္လို ေသခ်ာ စိတ္ႏွစ္ၿပီး အႏုစိတ္ ေသခ်ာ စဥ္းစားၿပီး ျပင္တာပါ။ ဒီလို design ကို သူတို႔က အေပၚယံ ပဲၾကည့္ၿပီး ေယဘုယ် သေဘာနဲ႔ ျပင္လိုက္ၾကတယ္။ ဒါမ်ဳိးကို ေတြ႕ရ ရင္ေတာ့ ကိုယ့္သားသမီး တစ္ေယာက္ကို ပန္းေကာင္း အၫြန္႔ခ်ဳိးလိုက္သလို ခံစားရတယ္။ ရင္ထဲ မေကာင္းဘူး။ ရင္ထဲ မေကာင္းလည္း မာမီ ဘာမွ လုပ္လို႔မရဘူး။ မာမီ တို႔ႏုိင္ငံမွာက copy rights နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တင္းတင္းက်ပ္ က်ပ္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ထိုင္ၾကည့္ေန႐ုံ ပဲ တတ္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး မာမီ design ကိုလည္း ယူေသးတယ္။ သူတို႔လုပ္စားရင္ မာမီေက်ာ္က ကုသိုလ္ ရပါတယ္တဲ့။ သူတို႔ေျပာ သလိုပဲ ကိုယ္လည္း ခံယူလိုက္ပါေတာ့တယ္။ copy လုပ္တာကို မာမီတို႔က ဘယ္လိုမွ ကာ ကြယ္လို႔မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရင္ထဲ အသိဝင္ လာတာေတာ့ သူတို႔က ကိုယ္ လုပ္တာ လိုက္လုပ္ တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္က အေရွ႕ကေန ျမန္ျမန္ေျပး ရမယ္။ သူတို႔ မလိုက္ႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္က ေျပး ရမွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မာမီ design ေတြ တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး ထုတ္တယ္။ ပြဲတိုင္းမွာ မတူ တဲ့ design ေတြ မတူတဲ့ လက္ရာေတြနဲ႔ပဲ ဆန္းသစ္တယ္။ ပြဲတိုင္းမွာ မတူေအာင္ ေျပာင္း လဲမႈေတြ နဲ႔ပဲ ဆက္ထြင္ေနပါတယ္။ မာမီရဲ႕ idea ေတြ design  ေတြကို ဆန္းသစ္ေနေအာင္ မာမီရဲ႕ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ အၿမဲေမြးဖြားေနတာပါ။ ကိုယ္က ျပင္ပကေန ဘာကို ပဲျမင္ျမင္ ပန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာလုပ္ လို႔ရမလဲ။ ဒါပဲ အၿမဲေတြး ေနတာ။ ကိုယ္ထြင္ၿပီး design ေတြအခ်င္းခ်င္း Mix လုပ္ၿပီး design အသစ္ေတြ ထုတ္တယ္။ ကမၻာ မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေရာင္ေတြ၊ trend ေတြ အၿမဲေလ့လာတယ္။ ကမၻာမွာ ဘာေတြ ေရပန္းစားေနလဲ အၿမဲေလ့လာတယ္။ အဲဒါ ေတြကို ျမန္မာမႈျပဳ ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္ မွာ မာမီ့ ဆီလာတဲ့ သတို႔သမီး၊ သတို႔သားေတြ က အျမင္ေတြ က်ယ္ေနၾကပါၿပီ။ တခ်ဳိ႕ဆို မာမီက design  ေတာင္ ေျပာစရာ မလိုပါဘူး။ သူတို႔ျဖစ္ခ်င္တာ သူတို႔ အိပ္ မက္ေလးေတြ ေမးလိုက္ၿပီး ကိုယ္က ျဖည့္ဆည္း ေပးလိုက္႐ုံပဲ။ သတို႔သမီးတိုင္း သတို႔သားတိုင္း မွာ ကိုယ့္မဂၤလာ ေဆာင္မွာ ဘယ္လိုေလး လုပ္ခ်င္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အိပ္မက္ေတြ ရိွၾကပါတယ္။ သူတို႔ အိပ္မက္ အတိုင္း ကိုယ္က ျဖည့္ဆည္းေပးရင္း ပိုေကာင္း ေအာင္ ပိုလွေအာင္ ဖန္တီးေပး ရတာေပါ့။ မာမီေက်ာ္ ကေတာ့ ပန္းေတြ အရမ္း ခ်စ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပန္းစိုက္တာ ဝါသနာ မပါဘူး။ မာမီ စိုက္ရင္လည္း အပင္က မရွင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပြင့္လာတဲ့ ပန္းေလးေတြ ကိုေတာ့ အရမ္းတန္ ဖိုးထားတယ္။ ပန္းတိုင္း တန္ဖိုးထားတယ္။ တစ္ခါတေလ ရွမ္းျပည္တို႔၊ သီေပါတို႔ သြားရင္ လြင္ျပင္ေတြမွာ ေပါက္ေနတဲ့ သဘာဝပန္းေလး ေတြၾကည့္ရင္း၊ ေတာေတာင္ထဲ က ပန္းႏြယ္ေတြ ၾကည့္ရင္း ကိုယ္ ဘယ္လိုပန္းထိုးရမလဲဆိုတဲ့ idea ရတယ္။ မာမီက ပန္းထိုးရင္ အၿမဲ သတိ ထားတာက natural  ျဖစ္ရမယ္။ မာမီတို႔ မဂၤလာ ပြဲျပင္တယ္ ဆိုတာ သဘာဝ ေပါက္ေနတဲ့ ပန္းေတြကို မဂၤလာခန္းမႀကီးထဲ ေခၚေဆာင္ ေပးရတာပဲ။ သဘာဝမွာ သူတို႔ ဘယ္လိုေပါက္ တတ္လဲ။ အႏြယ္ေလး ဘယ္လို  က်ေန တတ္လဲ၊ ဒါေတြကို သိထားမွျဖစ္မယ္။ ဒါေတြကို မာမီ အၿမဲေလ့လာၿပီး Natural Way အတိုင္းပဲ ထိုးေပးပါတယ္။

Both comments and pings are currently closed.