Strategic Notes

တိုးတက္ေျပာင္းလဲ လာတဲ့ လူမႈယဥ္ေက်းမႈ မွာ ပန္းစည္း လက္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ ပန္းျခင္း ပို႔ ျခင္းနဲ႔ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ မွာ ပန္းအလွဆင္တာ မ်ဳိးေတြ အေရးပါ လာၾကပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ ဦး ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို မွ်ေဝခ်င္တဲ့အခါ၊ ေအာင္ျမင္မႈ ေတြကို ေဖာ္ျပခ်င္တဲ့ အခါ ဝမ္းနည္းေၾကာင္း သိေစလိုတဲ့ အခါ ပန္းေတြနဲ႔ တစ္ဆင့္ ေဖာ္ျပ ၾက ပါတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္အခါ မွာ မဂၤလာအခမ္း အနားအစရိွတဲ့ အျခားေသာပြဲက အခမ္းအနား ေတြမွာလည္း ခန္းလုံးျပည့္ပန္းေတြနဲ႔ အလွဆင္ ျခင္းေတြ က ေရပန္းစား လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလရဲ႕ Strategic Notes မွာ  တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

ကိုထြန္းထြန္း
(Eden Florist)

ဒီပန္းအလွျပင္ အလုပ္ကို စလုပ္ခဲ့တာ ၁၉၉၉ ကတည္း ကဆိုေတာ့ အခုဆိုရင္ ၁၇ ႏွစ္ေလာက္ ရိွၿပီ။ အဲဒီေရွ ႕မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ က စင္ကာပူႏိုင္ငံ က Astoria Florist  မွာ သုံးႏွစ္ေလာက္ လုပ္ခဲ့တယ္။ အမွန္ေတာ့ စင္ကာပူကို ကြၽန္ေတာ္ ထြက္သြားတုန္းကေတာ့ ဒီလို Florist လုပ္ဖို႔ မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ နဂို အလုပ္ Machine tool နဲ႔ဆိုင္တဲ့အပိုင္းပါ။ စင္ကာပူကို ေရာက္သြားေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ဳိး မ်ဳိးနဲ႔ Machine tool ပိုင္းမွာ အလုပ္မလုပ္ျဖစ္ ဘဲ ပန္းအလွျပင္ အလုပ္ကို ဝင္လုပ္ခဲ့ရတယ္။ စလုပ္တုန္း ကေတာ့ ပန္းဆိုင္မွာ အလုပ္လုပ္ရလို႔ ပန္းအလွျပင္တာေတြ လုပ္ခဲ့႐ုံပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္ မွာ တျခားသူေတြနဲ႔ တန္းတူ ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရတယ္။ အဲဒီလို ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ ရင္း ဒီအလုပ္ေပၚ စိတ္ဝင္စားၿပီး ဝါသနာပါလာ ခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ပန္းအလွျပင္ပညာ သင္ေပးခဲ့တာ စင္ကာပူက ကြၽန္ေတာ့္ဆရာ ၉ ေယာက္ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ သင္ဆရာေတြ ထက္ ျမင္ဆရာေတြပဲ ရိွပါတယ္။ ဆရာ ၉ ေယာက္လုံး က ႏိုင္ငံစုံက ႏိုင္ငံျခားသားေတြပါပဲ။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒီအလုပ္ထဲ စၿပီး သြင္းေပး ခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕အစ္ကို လည္းျဖစ္တဲ့ ဆရာ လည္းျဖစ္တဲ့ Philip မိုးေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာ ဆိုင္စၿပီး ဖြင့္ျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ အရင္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ က ဒီမွာ ဆိုင္ဖြင့္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရိွခဲ့ပါ ဘူး။ ႏိုင္ငံျခားမွာပဲ ျပန္အလုပ္ လုပ္ဖို႔ပါ။ ဒီကို ခဏပဲျပန္လာၿပီး တျခားႏိုင္ငံ တစ္ခုကို ျပန္ထြက္ ဖို႔ လုပ္ခဲ့တာ။ ဒါေပမဲ့ စင္ကာပူႏိုင္ငံ ကလုပ္ငန္း ရွင္တစ္ေယာက္က ေရာက္လာၿပီး သူ နဲ႔တြဲၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ အလုပ္ေတြ လုပ္ဖို႔အေၾကာင္း ကိစၥေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ အလုပ္ေတြ လုပ္ျဖစ္သြားၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ စီးပြားေရး အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူႏိုင္ငံသား လုပ္ငန္းရွင္က ဒီကအလုပ္ေတြကို ရပ္ၿပီး ျပန္ သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ က လုပ္လက္စ နဲ႔ဆိုေတာ့ ဆက္ၿပီးလုပ္ျဖစ္သြားရင္း ဒီေန႔အထိ လုပ္ျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဒီအလုပ္က မိ႐ိုးဖလာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အစိမ္းသက္သက္ နဲ႔ ဒီအလုပ္ေတြ စလုပ္ခဲ့ေတာ့ အခက္အခဲေတြ လည္း အမ်ားႀကီး ႀကဳံခဲ့ရတယ္။ ႀကိဳးလည္း ႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအလုပ္ စလုပ္ ခ်ိန္ ၉၉ – ၂ဝဝဝ ေလာက္မွာက ကိုယ့္ျပည္ တြင္း ပန္းေတြပဲ အဓိကထားသုံးခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္ သုံးႏွစ္ေလာက္ ၾကာမွ ႏိုင္ငံျခား ပန္းေတြစၿပီး သြင္းၾကတာ။ အခုလို ပန္းဒိုင္ေတြ ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပန္းေတြကို သယ္လာ႐ုံပဲ သယ္လာၾကတာ။ ပန္းအရမ္းရွားတယ္။ ကာေနရွင္းပန္းေလာက္ကိုပဲ ပန္းအေကာင္းလုပ္ ၿပီး သုံးေနရတဲ့ အေျခအေနေပါ့။ အဲဒီတုန္း က ျပည္တြင္း ပန္းေတြျဖစ္တဲ့ ပိန္းပန္း၊ သစၥာပန္း၊ ျပည္တြင္း သစ္ခြပန္းေတြကိုပဲ အမ်ားဆုံး သုံးခဲ့ရ တယ္။ အခုကေတာ့ ေခတ္ေတြ၊ စနစ္ေတြ ေျပာင္း သြားေတာ့ Supplyer  ေတြလည္း ရိွလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံျခားက လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ကြၽန္ေတာ့္ တို႔ကို ဆက္သြယ္ၿပီး သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ က ပန္းေတြ တင္သြင္းခ်င္ ၾကတယ္လို႔ လာၿပီး ကမ္းလွမ္းၾကတယ္။ ဒီမွာေတာင္လာၿပီး စိုက္ပ်ဳိး ခ်င္ၾကတဲ့ အဆင့္ထိ စိတ္ဝင္စားလာၾကတယ္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ျပည္တြင္းပန္းေတြ အျပင္ တ႐ုတ္ျပည္ ကူမင္က ဝင္တဲ့ပန္းေတြ၊ ယိုးဒယား၊ စင္ကာပူက ပန္းေတြ ရႏိုင္ၿပီ။ စင္ကာပူနဲ႔ ယိုးဒယားက ပန္းေတြကေတာ့ အရည္အေသြး ေကာင္းသလို ေစ်းလည္း အတန္ အသင့္ရိွတယ္။ တ႐ုတ္ကဝင္တဲ့ ပန္းေတြကေတာ့ အရည္ အေသြးကလည္း မဆိုးသလို ေစ်းေလးကလည္း နည္းနည္း သက္သာတယ္။ အခု အမ်ားဆုံးသြင္း ၾကတာေတာ့ တ႐ုတ္ကပန္းေတြ ေလယာဥ္ နဲ႔ သြင္းၾကတယ္။ ကားနဲ႔လည္း သြင္းပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ Lily ၊ က်ားပါးစပ္၊ ေျခာက္လပန္း၊ ေဒစီ၊ ကာေနရွင္း၊ ပိန္းပန္းအႀကီး ႀကီးနဲ႔ တခ်ဳိ႕သစ္ခြေတြကို အမ်ား ဆုံးသြင္းၾက တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္တြင္း ကေတာ့ အဓိက သုံးတာေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းေပါ့။ ေနာက္ ျပင္ဦး လြင္ကထြက္ တဲ့ ေဂၚဖီပန္းလို႔ေခၚတဲ့ ပန္းေသး ေလးေတြ ရိွတယ္။ အဲဒီလို ပန္းမ်ဳိးဆို ၿခံျပတ္ဝယ္ ထားၿပီး သုံးရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ကိုယ့္ ျပည္တြင္းက ထြက္သမွ်ပန္း အကုန္ သုံးတာပဲ။ အခုဆိုရင္ ပိတ္စြယ္လို႔ေခၚတဲ့ နတ္သမီးဖေယာင္း တိုင္ပန္းေတြ ထြက္တယ္။ ပန္းဆိုေပမယ့္ သူက အ႐ိုးရွည္ရွည္ နဲ႔ Filler အေနနဲ႔သုံးရင္ အရမ္းလွ တယ္။ သူ႔အရြက္ေတြ ကလည္း ခပ္ရွည္ရွည္ေလး ေတြ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ျပည္တြင္းပန္း ဆိုရင္ သုံးလို႔ရသေလာက္ ထြက္သေလာက္ အကုန္သုံး ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆို တို႔စားတဲ့ မာလာဖူးေလး ေတြေတာင္ သုံးတယ္။ ပုဏၰရိပ္ ပန္းပင္က အသီး ေလးေတြလည္း သုံးတယ္။ အရြက္ ဆိုရင္လည္း ျမက္ေတာင္သုံးတယ္။ ႏိုင္ငံျခားပန္း မွ လွတယ္၊ အားကိုးတယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ ဖန္တီးႏိုင္ရင္ ဖန္တီးႏိုင္သလုိ လွသြားတဲ့ အတြက္ ပန္းဆိုရင္ အကုန္သုံးပါတယ္။ ပန္းအလွျပင္ ပညာဆိုတာ လည္း အခ်ိန္ေတြေျပာင္းလာတာ နဲ႔အမွ် စနစ္ ေတြက အၿမဲေျပာင္းေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒီပညာရပ္ပိုင္း မွာ အၿမဲ Update ျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးေနတာက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အစ္ကိုဆရာ Philip မိုးပါပဲ။ သူက အခုလည္း UK မွာ Floralist လုပ္ေနတာပါ။ သူက စာအုပ္ေတြ အၿမဲပို႔ေပးတယ္။ ႏႈတ္ကေနလည္း အၿမဲ သင္ေပးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္က တစ္ႏွစ္ကို အနည္းဆုံး ႏွစ္ခါေလာက္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံျပင္ပ ကို အၿမဲ သြားေနရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ ပန္းဝါသနာရွင္မ်ား အသင္းရဲ႕ CEO လည္းျဖစ္ေတာ့ အသင္းကိစၥ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း သြားေနရတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံေရာက္ေရာက္ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဘာ ေတြ လုပ္ေနတယ္။ ဘာေတြ ကေတာ့ ေရပန္း စား ေနတယ္ ဆိုတာေတြ အၿမဲေလ့လာခြင့္ ရတယ္။ နည္းပညာေတြ၊ ေနာက္ဆုံးေပၚ အရာေတြ ေလ့လာခြင့္ရတယ္။ ပန္းစိုက္တာကေန Arrangement လုပ္သည္ အထိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေလ့လာခြင့္ ရတယ္။ ပန္းေတြကို ၾကာရွည္ခံ ေအာင္ ထိန္းသိမ္းနည္းေတြ၊  Setting ေတြ၊ Material ေတြ ဘာေတြသုံးလဲ၊ Design ေတြက ဘယ္လိုလဲ ဆိုတာ အားလုံးေလ့လာခြင့္ ရတယ္။ ပန္းထိုးတယ္ ဆိုတာ ပန္းထိုးတဲ့ အတတ္ပညာပဲ မဟုတ္ဘူး။ Design ပညာရယ္၊ Color Combination ရယ္၊ ဖန္တီး တည္ေဆာက္တဲ့ ပညာရယ္၊ Drawing ပညာရယ္ ဒါေတြအားလုံး တတ္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြက တီထြင္ဖန္တီးတဲ့ ဥာဏ္အားမွာ ႏိုင္ငံတကာကို ယွဥ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံတကာမွာ ျပပြဲေတြ သြားျပရင္ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြက Machine  ေတြ ဘာေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္ မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဝါယာႀကိဳးေလး နဲ႔ တုတ္ ေႏွာင္ၿပီး တည္ေဆာက္ ၾကရတယ္။ သစ္ေခ်ာင္း ေတြ ဘာေတြကို ပူးသြားေအာင္ ဘာစက္မွ မပါဘဲ လုပ္ႏိုင္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာျပပြဲေတြ မွာ ဆို ျမန္မာရဲ႕ျပခန္း Making ကို သူတို႔ေတြ လာၾကည့္ၾကတဲ့ အထိ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔က ျပခန္းကို ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ ႀကိဳလာၿပီး ျပင္ၾက တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ျမန္မာေတြက မနက္ ၉ နာရီ ေလာက္ ကစရင္ ညေန ၃ နာရီမွာ အၿပီး ပဲ။ ရိွတဲ့ပစၥည္း နဲ႔လွေအာင္၊ အကုန္အက်သက္ သာၿပီး ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီေအာင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ လို႔ သူတို႔ လာၾကည့္ရတဲ့အထိပါ။ ခ်ီးက်ဴးတာ အရမ္းခံရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔မွာက Supporting အားနည္းေနလို႔ပါ။ အခုေခတ္မွာ က မဂၤလာေဆာင္ အခမ္းအနားေတြ မွာ Flower Decoration က အဓိကက်တယ္ ဆိုတာ ပြဲရွင္ ေတြက လက္ခံၾကတဲ့ေခတ္ေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ႕ပြဲ ထည္ထည္ဝါဝါ ျဖစ္ခ်င္ရင္  Flower Decoration ကို ေကာင္းေကာင္း လုပ္မွ။ အခု ကြၽန္ေတာ့္ဆီကို ေရာက္လာတဲ့ Customer ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က ကိုထြန္းထြန္း ႀကိဳက္သလို လွေအာင္ေလး ျပင္ေပး ပါပဲ ေျပာအပ္ ၾကတာ မ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေနရာေပၚ မူတည္ ၿပီး အဆင္ေျပဆုံးနဲ႔ အလွဆုံးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီး ေပးပါတယ္။ သုံးႏိုင္တဲ့ ေငြေၾကး ပမာဏေပၚ မူတည္ၿပီး ပန္းကေတာ့ ကြာတာေပါ့။ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆို ေဖာ့ျပားေတြကို သုံးၿပီး Setting ေတြ လုပ္တယ္။ အခုမွာ Photo Setting ေတြပါ လုပ္ၾကတယ္။ အခုေနာက္ဆုံး ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ခဲ့တာဆို 36′ ေပက်ယ္တဲ့ Photo booths ကို လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အခုေတြ႕ ေနရတာေတာ့ ပန္းေတြျပြတ္သိပ္ ခဲေနေအာင္ ထုနဲ႔ထည္နဲ႔ လုပ္လာၾကတာ မ်ားတယ္။ အဲဒီလို ေတြလုပ္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကဳံရတဲ့ အခက္အခဲ ကေတာ့ မဂၤလာပြဲ မတိုင္မီ ရက္အနည္းငယ္ ေလာက္တည္းက ပစၥည္းေတြ၊ လူအင္အား အားလုံး အဆင္ေျပေအာင္ ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားရ တယ္။ Hotel ေတြမွာလုပ္တဲ့ ပြဲေတြဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ အခ်ိန္ပိုင္းေတြ အလိုက္ရိွေတာ့ တစ္ပြဲနဲ႔ တစ္ပြဲ အဝင္အထြက္ေတြ ရိွတယ္။ ပြဲခ်ိန္ေတြ ထပ္ေနရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္က သိပ္အဆင္ မေျပဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီက Setting  ေတြက ေတာ့ ျဖဳတ္တပ္လို႔ ရတဲ့ Setting ေတြ လုပ္ထား တယ္။ တျခား အခက္အခဲေတြ ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မွာတဲ့ ပန္းက Code No နဲ႔ မွာေပမဲ့ ပို႔လိုက္တဲ့ အခါ ကိုယ္မွာသလို အေရာင္မဟုတ္ တာတို႔ ဘာတို႔ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာေတြ အမ်ား စုက ေမလလို ေႏြရာသီမွာ မဂၤလာပြဲလုပ္ေလ့ ရိွတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆို ပန္းေတြႏြမ္းကုန္တာ မ်ဳိး ျဖစ္တတ္ေတာ့ ပန္းကို အပိုေတြျပင္ဆင္ ထားရတာမ်ဳိးေတြ ရိွတယ္။ ေနာက္ အခုေခတ္ မွာ မဂၤလာပြဲေတြ အျပင္  Valentine’s Day, Mothers’ Day, Fathers’ Day, Teachers’ Day ေတြမွာလည္း ပန္းစည္းေတြေပးတဲ့ ဓေလ့ ေတြရိွလာတယ္။ ကေလးေမြးရင္လည္း ပန္းစည္းေလး လက္ေဆာင္ေပးၾကတယ္။ နာေရး က်ေတာ့လည္း ဝမ္းနည္းျခင္း ကိုျပတဲ့ ပန္းျခင္းေလးေတြ ပို႔ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ပန္းေတြ က ေမြးဖြားျခင္း ကေန ေသဆုံးသည္ အထိ ပန္းယဥ္ေက်းမႈက မလြတ္ကင္းၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က သင္တန္းလည္းေပးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ သင္တန္းသားေတြ လည္း ရိွတယ္။ ကေလးေတြမွာ ပန္းအလွျပင္လုပ္ငန္းကို စီးပြားေရးတစ္ခု အေနနဲ႔ လုပ္ဖို႔နဲ႔၊ အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းပညာအေနနဲ႔ လုပ္ဖို႔ ႏုိင္ငံျခား သြား ရင္ အဆင္ေျပတယ္ ဆိုၿပီး လာၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ဒီအလုပ္ကိုလုပ္ ရင္ အမွန္တကယ္ စိတ္ဝင္စားရဲ႕လား၊ ေနာက္ၿပီး ဝါသနာေလး ပါရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ဝါသနာ မပါရင္ေတာ့ စိတ္ဝင္စားမႈ ရိွမွေလ။ မဟုတ္ရင္ ေတာ့ ဒီအလုပ္ကို မေရြးခ်ယ္တာ အေကာင္း ဆုံးပဲ။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ပိုက္ဆံ ရိွလို႔ စီးပြားေရး လုပ္ ခ်င္လို႔ ေရြးၾကတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းက စီးပြားေရး တစ္ခုပဲ ျမင္လို႔ မရဘူး။ ဒါရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ဖိအားေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကဳံ အရေတာ့ ဒီပညာကို ကိုယ္ကိုယ္ တိုင္ တတ္ေျမာက္ ကြၽမ္းက်င္ရမယ္။ လုပ္ငန္းနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ သေဘာတရားေတြကို နားလည္ရမယ္။ လုံေလာက္တဲ့ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီးကလည္း ရိွရမယ္။ ဒီအလုပ္က ကာယေရာ ဥာဏေရာ သုံးရတယ္။ ျမန္မာဓေလ့ေတြ၊ အယူအဆေတြ အားလုံး သိထားရမယ္။ ပန္းေတြမွာ သုံးသင့္၊ မသုံးသင့္တဲ့ ပန္းေတြ ျမန္မာ အယူအဆ မွာ ရိွတယ္။ ႐ိုးရာ အစဥ္အလာေတြကို သိထားရ မယ္။ ဘိသိက္ပြဲမွာ ဘယ္လို၊ အုန္းပြဲငွက္ေပ်ာ ပြဲထိုးတာေတာင္ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ရိွရမယ္။ အခုက ပန္းအလွျပင္တယ္ ဆိုတာ Opening ပြဲေတြ၊ ဘာသာေရးပြဲေတြ၊ တရားပြဲ၊ စာေပေဟာ ေျပာပြဲေတြ အထိ လာၾကမွာ။ ဒါေတြ အားလုံးကို သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ တဲ့ Service ေပးဖို႔က ကိုယ္က အားလုံးကို ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သိထား ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပန္းအလွျပင္တာ နဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းခ်င္ရင္ ဖိအားေတြ ကို ခံႏိုင္ရမယ္။ လုပ္မယ္ဆိုၿပီး ေရြးၿပီးရင္ေတာ့ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြား ရမယ္။ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး ေနာက္ျပန္ မဆုတ္ပါနဲ႔။ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ ကို ၿပီးေျမာက္ ေအာင္ လုပ္ပါ။

Both comments and pings are currently closed.