႐ူးသြပ္ ရတဲ့ ဂီတကို လူတိုင္းရဲ႕ရင္ထဲ အေရာက္ ထည့္သြားမယ့္ X Box ရဲ႕ Music Diary

ဒီလရဲ႕ ရတီ စာဖတ္ ပရိသတ္ႀကီး အတြက္ Music Diary စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ ‘9’ Album နဲ႔ လူငယ္၊ လူႀကီးေတြရဲ႕ လက္ခံအား ေပးမႈေတြ ရရိွလာ ခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ မွတ္တိုင္ တစ္ခုကို စိုက္ထူ ေနႏိုင္ၿပီ ျဖစ္တဲ့ X Box ရဲ႕ Diary ေလးကို တင္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ X Box ဟာ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ကတည္း ကစၿပီး ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ရဲ႕Hip Hop Underground ေလာကထဲမွာ ရွင္သန္ ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး  ‘4’ Album (X Box ၊ ေရႊထူး၊ ထက္သံ၊ Lil’z) ၊ ‘9’ Solo Album  စတဲ့ Album ေတြနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ  Hip Hop Mainstream ေပၚမွာ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ရပ္တည္ လာႏိုင္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား Rapper  ေတြနဲ႔မတူတဲ့ ဆိုပုံ ဆိုေပါက္ေတြနဲ႔ Hip Hop ဂီတရဲ႕ အရသာ အသစ္ေတြကို မီးေမာင္း ထိုးျပလိုက္တဲ့ X Box ရဲ႕ လူငယ္ဘဝ မွာလည္း ေအာင္ျမင္မႈ အတြက္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရတာ ေတြက ဒုနဲ႔ေဒးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုေလာကဓံေတြ ကို ကိုယ္ခ်စ္ရတဲ့ ဂီတ တစ္ခုတည္း အတြက္ အားတင္းေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ံ Hip Hop ယႏၲရားႀကီး ကို တစ္ေနရာ တစ္ေဒသကေန ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ X Box ရဲ႕ Music Diary ေလးကို ဖတ္ၾကည့္ ၾကရေအာင္ေနာ္ …

အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္

ဒီသီခ်င္း ကေတာ့ နယ္ေဝးေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ့ လူေတြ၊ အိမ္ နဲ႔ေဝးေနတဲ့ လူေတြ ခံစားလို႔ရေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးျဖစ္ခဲ့ တာပါ။ ဒီသီခ်င္းက Hip Hop ႀကိဳက္တတ္တဲ့ လူငယ္ေတြ အတြက္ခ်ည္းပဲ ရည္ရြယ္တဲ့ သီခ်င္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ Rap ေတြဆိုတယ္၊ ဒီတစ္ပုဒ္မွာ ဆိုရင္ Rap ေတြ အမ်ားႀကီး ဆိုထား တယ္။ Bar အက်ဲႀကီးေတြကိုမွ Rap စာသား ေတြ အမ်ားႀကီး ထည့္ထားတယ္။ Verse တစ္ခု မွာ Bar ၂ဝ ေက်ာ္ေလာက္ကို ဆိုထားတယ္။ Chorus ကိုလည္း နားစြဲေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဆိုထားတယ္။ အေၾကာင္းအရာ လည္း ခိုင္လုံ ေအာင္ ေရးထားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အိမ္ကို မခင္တြယ္တဲ့ လူေတြ၊ မိဘနဲ႔ အဆင္မေျပ တဲ့ လူေတြရဲ႕ ရင္ဘတ္ ထဲေရာက္ေအာင္ ထည့္ လိုက္တဲ့သီခ်င္းပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ ခံစားခ်က္ထက္ လူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ထဲ ကိုဝင္ၿပီး ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း အဲဒီလိုမ်ဳိး အိမ္မွာ မကပ္ဘဲနဲ႔ ေဘာ္ဒါေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးတာ၊ လူငယ္ ဆန္ဆန္ ကျမင္းေၾကာ ထခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေလးေတြ ရိွခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီထဲက ခံစား ခ်က္ေလးေတြ ေရာ ထည့္ၿပီး ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။

ကြၽန္ေတာ္က စာအုပ္ေတာ့ ဖတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း စာေပ ဝါသနာပါလို႔ ဖတ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာက်တဲ့ စာအုပ္ ေလးမွာ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္တဲ့ စကားလုံးေတြပါ ရင္ Rhyme Book ထဲမွာ မွတ္ထားလိုက္တယ္။ မွတ္ထားတာေတြ မ်ားလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ျဖတ္သန္းေနတဲ့ လက္ရိွ အသက္ အရြယ္ထိ ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ နားထဲမွာ ၾကားေန ရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ က စကားေတြ၊ ကိုယ့္ရင္ဘတ္ ထဲမွာ ရိွၿပီးသား စကားလုံးေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီးေတာ့ သီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္လာတယ္။ စာသား အသုံးအႏႈန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အရင္က တည္းက ကြၽန္ေတာ္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေရးတာ ပါပဲ။ Mainstream က လူေတြနဲ႔ တြဲၿပီးအလုပ္ လုပ္တာမွာလည္း ပြင့္လင္းတဲ့ေခတ္ ကိုေရာက္ လာေတာ့ ပိုၿပီး သုံးလို႔ရလာတယ္။ ႐ိုင္းတဲ့စာ သားေတြကိုလည္း သိပ္မျဖတ္ၾကေတာ့ဘူး။ သုံးခြင့္ရိွတယ္ ဆိုေပမယ့္ လည္း အလြန္အကြၽံ ႀကီးလည္း သုံးလို႔မရဘူးေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီ မွာ လြတ္လပ္မႈေတြ ရလာေပမဲ့လည္း အဲဒီ လြတ္လပ္မႈ ကိုေတာ့ အလြဲသုံးစား မလုပ္ၾကပါ ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မလုပ္ပါဘူး။ ခံစားခ်က္ေတြကို သီခ်င္းအျဖစ္နဲ႔ လူေတြရင္ထဲ ကို ပို႔တယ္၊ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ပို႔ပါတယ္။ အရမ္းႀကီး ပြင့္လင္းခ်င္ တိုင္းလည္း မပြင့္လင္း ပါဘူး။

ကြၽန္ေတာ့္ကို လက္ရိွ အားေပးေနၾကတဲ့ လူငယ္ ပရိသတ္ေတြေရာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ကို ႀကိဳက္တဲ့ လူႀကီး ပရိသတ္ေတြေရာကို ေျပာခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ့္ ရဲ႕ ဒုတိယ အေခြ စလုပ္ေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ‘9’ Album Music Video အေခြ ကို ဒီႏွစ္အကုန္၊ ေနာက္ႏွစ္ အစေလာက္မွာ အျမန္ဆုံး ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါ တယ္။

I Love You

ကြၽန္ေတာ့္ အေခြထဲက သီခ်င္းေတြ အားလုံး ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္လို႔ ထည့္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြထဲ ကမွ အႀကိဳက္ဆုံး သီခ်င္း ဆိုရင္ေတာ့ ‘I Love You’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဘာလို႔ ႀကိဳက္လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဘဝမွာ ပထမဦးဆုံး Story ဆန္ဆန္ေတြးၿပီး ေရးခဲ့ရတဲ့ သီခ်င္း ပါ။ အဲဒီသီခ်င္း ကို စၿပီး ေရးကတည္း က  MTV ဘယ္လို ႐ိုက္ရမလဲ ဆိုတာကိုပါ ေတြးထားတဲ့ သီခ်င္းလည္း ျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္ထားတဲ့ သီခ်င္းေလးေပါ့။ အဲဒီ သီခ်င္းေလးက ကြၽန္ေတာ့္ ရဲ႕ သီခ်င္းေတြထဲက အမွတ္တရ အမ်ားဆုံး ရိွတဲ့ သီခ်င္းေလးပါပဲ။ အဲဒီသီခ်င္းကို ၃ ေခါက္ေလာက္ ျပန္ၿပီးအသံ သြင္းခဲ့ရပါတယ္။ ပထမ တစ္ေခါက္ ဆိုၾကည့္ တယ္။ အသံနဲ႔ မလိုက္ဘူး။ Rap  ေတြကလည္း Bounce မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီ သီခ်င္းကို စသြင္းတုန္း က ကြၽန္ေတာ္ ယုံၾကည္မႈ သိပ္မရိွခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က အၿမဲတမ္း လိုလို အျမန္ေတြ ဆို ေတာ့မွ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ျပည့္စုံ တယ္လို႔ ထင္တဲ့ အတြက္ ဒီသီခ်င္းလိုမ်ဳိး ခပ္ေလးေလးနဲ႔ Trap Music ပုံစံဆိုတဲ့ ကပၸလီေတြ လိုမ်ဳိး အသံကို လုပ္ၿပီး ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးေတြ၊ ကြၽန္ေတာ့္ အသံကို Auto Tune ထည့္ၿပီး ဆိုရတာမ်ဳိးေတြ မွာ ယုံၾကည္မႈ သိပ္မရိွဘူး။ ပုံစံသစ္ တစ္ခု ပဲေပါ့၊ ႀကိဳက္တဲ့လူက လက္ခံမွာပဲ၊ မႀကိဳက္တဲ့ လူက ေက်ာ္သြားမွာပဲ ဆိုတဲ့ စိတ္ နဲ႔ပဲ ဒီသီခ်င္းေလး ကို ျဖစ္ခ်င္ တာ ျဖစ္ ဆိုၿပီး ထုတ္လိုက္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီ သီခ်င္းက ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ေခြလုံးမွာ ပရိသတ္ အေတာင္း ဆိုဆုံး သီခ်င္း အျဖစ္ တစ္ပုဒ္ ပါဝင္ေနခဲ့တာပါ။

အဲဒီ သီခ်င္းရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္း အရာ ေလးလည္း နည္းနည္းပါးပါး ပါပါတယ္။ ၉ တန္း၊ ၁ဝ တန္း တုန္းက ခံစားခ်က္ေလး ကို မွ ဇာတ္လမ္း ဆန္ဆန္ေလး ျပန္ေရးျဖစ္လိုက္တာ ပါ။

ကြၽန္ေတာ္က တျခား အဆိုေတာ္ေတြလိုမ်ဳိး အသံ ကာလာေကာင္းတဲ့ အဆိုေတာ္ မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ အသံကို ကြၽန္ေတာ္ Control လုပ္ဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာ ႀကိဳးစားခဲ့ ရတယ္။ သူမ်ား Melody သီခ်င္းေတြလိုလည္း Key ခ်ိန္ၿပီး မဆိုႏိုင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ သီခ်င္းေတြ ဆိုရင္ Key ခ်ၿပီး ဆိုရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ Key ခ်ၿပီး ဆိုတဲ့ ဟာကလည္း Melody အစစ္မျဖစ္ သြားဘူး။ Rap လိုပဲ ေရးၿပီးေတာ့မွ Melody ဆန္ဆန္ေလး ကြန္႔တဲ့ ပုံစံမ်ဳိးေလးေတြ ပဲ ဆိုထား တာပါ။ Pop ဆန္ဆန္ႀကီးေတြ၊ R & B ဆန္ဆန္ႀကီးေတြ လည္း ဆိုလို႔မရပါဘူး။ ဆိုလို႔ မရဘူး ဆိုတာထက္ကို မဆိုတတ္ေသးတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္က Rap ပဲ အၿမဲတမ္း ဆိုခဲ့တဲ့ လူျဖစ္တဲ့ အတြက္ Rap Melody ဆန္ဆန္ေလးပဲ၊ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုႏိုင္တဲ့ ပုံစံေလးပဲ ေရးခဲ့တာပါ။ သိပ္ေတာ့ မႀကိဳးစားခဲ့ ရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အသံ ကို ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ထိန္းခဲ့ရပါတယ္။

စည္သူဟိန္း

Both comments and pings are currently closed.