လက္ဖမိုးရဲ႕ လက္ဖဝါး

လက္ဖမိုးရဲ႕ လက္ဖဝါး

”လာ…ေဟ့၊ မင္းကို ေမွ်ာ္ေနတာ”

မိသားစုတစ္စုလုံး စားပြဲဝိုင္း ပတ္လည္တြင္ထိုင္ရင္း ထမင္းစား ၿပီး ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ေနၾက သည္။

”ဝိုင္းေတာ္သူ ဝိုင္းေတာ္သား ေတြက အေစာႀကီးတြယ္ပစ္ၾကတာ ကိုးကြ၊ ငါ့ေတာင္ မေစာင့္ဘူး၊ ဘာလဲ၊ ဒီေန႔ ဟင္းေကာင္းခ်က္ တယ္ ထင္တယ္”

သေရာ္သလိုအၿပဳံး၊ ေငါ့ေတာ့ ေတာ့စကားလုံးတို႔ျဖင့္ မခိုင္က ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆီးတြယ္လိုက္ သည္။

”ၾ<ြကပါ စာေရးဆရာႀကီးရယ္၊ ငါးပိေတာင္ အေစာ္နံေအာင္ မခပ္ ႏိုင္တဲ့ က်ဳပ္တို႔ဘဝမွာ ဟင္းခ်ဳိမႈန္႔ အားကိုးနဲ႔ ဆိတ္သားေတြတြယ္ေန ရတာ ဘယ္အခ်ိန္ေစာင့္ႏိုင္ပါ့ မလဲ၊ ဆာတဲ့အခ်ိန္တြယ္ေပါ့၊ ဟုတ္ဘူးလား”

”ဟား…ဟား…ဟား၊ လုပ္ၿပီ…လုပ္ၿပီ၊ က်ဳပ္ဘုတ္ အုတ္ထဲက က်ဳပ္ရဲ႕ စကားေတြနဲ႔ က်ဳပ္ကို ျပန္တြယ္ၾကတယ္ေပါ့ ေလ”

ရယ္က်ဲက်ဲ စပ္ၿဖဲၿဖဲႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္၏ အမူအရာကိုၾကည့္ၿပီး သူငယ္ခ်င္း စိုးဦး နည္းနည္းတည္ သြားတာ သတိထားလိုက္မိပါ သည္။

”ေအးကြ၊ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕စာ ကို ဖတ္ၿပီးကတည္းက အစာမေၾက ျဖစ္ေနတာ၊ မင္းကိုေတြ႕ခ်င္ေန တာ၊ တစ္အိမ္လုံးဆိုပါေတာ့ကြာ၊ အဲ… ငါေတာ့ မပါဘူးေနာ္၊ မပါဘူးဆိုတာလည္း ႀကိဳေျပာထား မယ္၊ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါက စာ ဆိုရင္ ဝါးလုံးေခါင္းထဲဝင္တဲ့စာ ေလာက္ပဲ နားလည္တာ၊ မင္းတို႔ စာေတြကို ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ ဆရာမလုပ္တတ္ဘူး။ က်န္တာကို ခိုင္နဲ႔မင့္တူမေတြက ေျပာလိမ့္မယ္၊ မင္း ရွင္းေပေတာ့”

”မင္းကလည္းကြာ၊ ေျပာစရာ ရိွတာမ်ား ဘာအားနာစရာရိွလို႔လဲ၊ ပုလိပ္မဖမ္းပါဘူးကြ၊ ေျပာစမ္းပါ၊ ေဝဖန္စမ္းပါ”

သူငယ္ခ်င္းစိုးဦးက အားနာ ဟန္ႏွင့္ ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ေနေတာ့ သည္။ ကြၽန္ေတာ့္အစ္မႏွင့္ မခိုင္ က ေက်ာင္းေနဘက္သူငယ္ခ်င္း မ်ား ျဖစ္႐ုံသာမကဘဲ ကြၽန္ေတာ္ တို႔အိမ္သည္ မခိုင္၏ စားအိမ္ ေသာက္အိမ္ျဖစ္ေနသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အစ္မႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မခိုင္သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္အိမ္ လုံးႏွင့္ ေျပာမနာဆိုမနာရင္းႏွီးေန သူလည္း ျဖစ္ေပသည္။ မခိုင္က ေျပာစရာရိွလွ်င္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႏွင့္ အားမနာဘဲ ေျပာတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ စိုးဦးက ငယ္စဥ္ကတည္း က လူတစ္ဖက္သားကို အားနာ တတ္သည္။ ေျပာစရာရိွလွ်င္လည္း ေျပာမထြက္ဘဲ သည္းခံေနတတ္ သည္။စိုးဦး၏႐ုပ္ရည္က ဇာတ္မင္း သားလိုလုိ လူဟန္က ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ႏြဲ႕ႏြဲ႕ႏွင့္ စိတ္ဓာတ္လည္း ေပ်ာ့ သည္။ ျပတ္သားမႈမရိွေပ၊ မခိုင္က ေျပာစရာရိွလွ်င္ ေဟာေဟာဒိုင္း ဒိုင္းႏွင့္ ဘယ္သူ႔မွ အားမနာတတ္ ေပ။ ေျပာစရာလုပ္စရာရိွလွ်င္ ေျဗာင္ေျပာသည္။

ေမဂ်ာျခင္းတူေသာသူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ စာေတြရွင္းျပရင္း စာ ေတြက်က္ၾကရင္း ေဘာ္ဒါတစ္ အုပ္က ဝိုင္းေနာက္ၾက၊ ေျပာင္ၾက ရင္းက မခိုင္က စြတ္ရြဲ႕ၿပီး စိုးဦးကို ခိုးေျပးခဲ့သည္မွာ အံ့စရာပင္။ အသက္ကလည္း ကြာသည္။ စိတ္ ခ်င္းကလည္း နီးစပ္မႈမရိွေပ။ သို႔ေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္ရက္ သားက်သြားၾကေသာအခါ မခိုင္ က ေလွ်ာ့ပါသည္။ သားေတြ သမီး ေတြကိုငဲ့ညႇာ၍ မခိုင္စိတ္ေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ပုံရ သည္။

အေရးႀကီးေသာ အေၾကာင္း ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ေျပာရန္ေမ့ေန သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလုံး ၿမိဳ႕နယ္သမဝါယမ႐ုံးမွာ အထက္ တန္းစာေရးႀကီးေတြအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ၾကေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံကဲ့သို႔ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးပင္ျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းခ်င္း တူေသာ္လည္း သူတို႔ႏွင့္ကြၽန္ေတာ္ က ဘဝခ်င္းမတူပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ဝန္ထမ္းျဖစ္ေပမဲ့ ေအးေအးေဆး ေဆးပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္၏ဇနီးက ေမေမ့အႀကိဳက္ေခြၽးမဆိုေတာ့ ဘာဆိုဘာမွ ကြၽန္ေတာ့္မွာ တာဝန္ မရိွေပ။ ေမေမကပဲဒီအခ်ိန္ထိ လုပ္ငန္းမ်ားကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ စိုးဦးဆိုတဲ့ ေကာင္ေျပာတဲ့စကားက ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းအေတာ္ျဖစ္ရ သည္။

”မင္းက စာေရးႏိုင္တာေပါ့ ကြာ၊ တစ္ထြာတစ္မိုက္ရဲ႕ဝန္မွ မထမ္းရတာ၊ ငါ့မွာက ငါးထြာ ေျခာက္ထြာဝန္ကို ထမ္းေနရတာ၊ ေျပးမွလႊားမွ၊ အလ်ဥ္မီတယ္ ရိွ႐ုံ ေလးဆိုေတာ့ ဒီစာေရးဖို႔ ေဝး၊ ဖတ္ေတာင္ မဖတ္ႏုိင္ပါဘူးကြာ”

စားေကာင္းေသာက္ေကာင္း တဲ့ အရြယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးစရိတ္ ကလည္း အေတာ္ေလး ခါးစည္းခံ ေနရတာ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဆူလြယ္ နပ္လြယ္စာအုပ္ဆိုင္ေလးဖြင့္၊ ေဘာ္ဒါတခ်ဳိ႕ရဲ႕မစမႈနဲ႔ ဘက္ထရီ ဆိုင္ေလးဖြင့္ ဗ်ဴဟာမ်ဳိးစုံနဲ႔ စစ္ဖြင့္ ၿပီး ေန႔မီးညမီးဆက္ေအာင္ ျပာေန ေအာင္ ႀကိဳးစားရသည့္ စိုးဦး၏ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈေတြကို ရင္ဖြင့္ လာေသာအခါ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ မခ်ိမဆံ့ခံစားရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ က အိမ္မွာ ဒီေန႔အထိ ဘုရားစူး ဘာဆိုဘာမွ ဝင္တာထြက္တာ မသိခဲ့ပါ။အိမ္မွာဆိုလွ်င္ မၾကာခဏ ေမေမက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာဖူး သည္။

”ဟဲ့… ေမာင္ေအာင္ရဲ႕၊ အိမ္စရိတ္ ဘယ္ေလာက္ကုန္လို႔ ဘယ္ေလာက္ဝင္တယ္၊ ဘယ္လို စီးပြားေရးရွာရတာလဲ ေမးစမ္းပါ ဦး၊ မင့္ဟာက ႐ုံးအလုပ္ရယ္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ရယ္၊ စာအုပ္ ဆိုင္ရယ္နဲ႔ တစ္ေန႔ဝင္တစ္ေန႔ထြက္ ကိုယ့္သားမယားအတြက္လည္း ဦးေႏွာက္ထဲ ထည့္ထားစမ္းပါဦး”
”ဟာဗ်ာ ေမေမကလည္း၊ ေမေမတို႔၊ မမတို႔ရိွတာပဲဟာ၊ ကြၽန္ေတာ္ ဘာလုပ္ရဦးမွာလဲ”

ေမေမရဲ႕ ေသြးတိုးစမ္းတဲ့ ေလသံကို ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အၿမဲတမ္း ေလေျပေအးနဲ႔ ေလ်ာ့ခ် စၿမဲ။

”ေအး…ေအး၊ နင္ အဲဒီလို က်ပ္က်ပ္ေျပာ၊ ငါတို႔မရိွမွ နင္ သိမယ္၊ ငေအာင္၊ ေမေမေျပာလိုက္ ရင္ ဒီလိုခ်ည္းေျပာ၊ ေယာက်္ားေလး ျဖစ္ၿပီးမ်ား အံ့ပါ့ေတာ္၊ ဘာမွအပူ ေသာက၊ ေလာဘမရိွဘူး၊ နားရြက္ ေရစိမ္ပဲ”

မမ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ဝင္ တြယ္လိုက္သည့္အခါ ကြၽန္ေတာ္ ကလည္း အားက်မခံ။

”ဟာ…မမကလည္း၊ နင္ အပ်ဳိႀကီးလုပ္ေနတဲ့ဟာ၊ နင္ ရွာလို႔ ရသမွ် နင္ ဘယ္သူ႔ကိုေကြၽးမွာလဲ၊ နင့္တူေတြ တူမေတြအတြက္ပဲမို႔ လား၊ ဒါနဲ႔မ်ား နင္ အလကား ေလွ်ာက္ေျပာေနျပန္ပါၿပီ”

”ေခြးေကာင္၊ ေျပာလိုက္ရင္ ဒါပဲ”

မမေဒါမပြခင္ ကြၽန္ေတာ္ လည္း သားေတြလက္ဆြဲၿပီး လက္ ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ အၿမဲအေရွာင္ အတိမ္း ဂ်က္စီဂ်ိန္းလုပ္ခဲ့ရပါ သည္။စိုးဦးႏွင့္မခိုင္တို႔မိသားစု အေျခအေနက ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ကြာ ျခားလွသည္။ ကြၽန္ေတာ္အေတြး ေကာင္းေနစဥ္မွာ..

”ဦးကို သားေျပာရမွာပဲ၊ စိတ္ မဆိုးရဘူးေနာ္”

စိုးဦးသား တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ေကာင္ ခ်စ္ခိုင္က စကားစလာသည္။

”ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ မိုက္ပါ တယ္ဦးရာ၊ ‘ဖက္စုပ္ျခင္း’

ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ခ်က္ခ်င္းစဥ္းစား လိုက္ေတာ့ ဦးက အေတာ္ခပ္မိုက္ မိုက္ နာမည္ေပးလိုက္တာပဲလို႔ ထင္လိုက္မိတယ္၊ ဆက္ဖတ္ၾကည့္ ေတာ့ တကယ့္အပၸလာပဲ၊ ဘာေတြ မွန္းကို မသိဘူး၊ ဒီေလာက္စုတ္ ျပတ္ေနတဲ့ဘဝေတြ အေၾကာင္း မေရးစမ္းပါနဲ႔ဗ်ာ၊ အပ်ံစား ေဟာ့ ေရွာ့ေတြ၊ အျပင္းစားေတြ၊ ရွယ္ ေတြ ေရးစမ္းပါ၊ ဦးေရးပုံက ဟိုးအရင္တုန္းက ဘိုးဘိုးစာေရး ဆရာႀကီးေတြ ေရးသလိုမ်ဳိးျဖစ္ေန တယ္၊ ခုေခတ္ သိတယ္မို႔လား၊ အပ်ံစား ထူးရွယ္လို ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ကမွ အလုပ္ျဖစ္တာ၊ ဒါမွ နာမည္ ႀကီးလာမွာ၊ သားကို စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ ေနာ္”အရြယ္နဲ႔လိုက္ဖက္ေသာ ေဝဖန္မႈျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ၿပဳံးၿပီး ေကာင္းခ်စ္ခိုင္ကို ၾကည့္မိ သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို အားနာသြား ပုံရသည္။

”ကဲ… ေဒၚမမခိုင္ကေကာ ဘာေတြမ်ား ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးကို ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ဦးမွာလဲ၊ ၾကားပါရ ေစဗ်ာ”

မပြင့္တပြင့္ ခနဲ႔တဲ့တဲ့အၿပဳံးႏွင့္ မခိုင္က ကြၽန္ေတာ့္ကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနသည္။ စိုးဦးႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္ၿပီး..

‘ဖက္စုပ္ျခင္း’

ဝတၴဳတိုပါရိွ သည့္ ဆုရဂ်ာနယ္ကို စိတ္လႈပ္ရွား စြာျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ဟိုလွန္ဒီလွန္ လုပ္မိသည္။

”ေျပာရမွာေတာ့ အားနာပါ တယ္၊ မခိုင္က သားလိုေျပာမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ခုေျပာမွာကလည္း ေမာင္ေအာင္တို႔လို စာေရးဆရာ ေပါက္စေတြ၊ ေနာင္ အၿမဲ သင္ခန္း စာယူရမယ့္အေၾကာင္းပါ၊ စာဖတ္ တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းရဲ႕စိတ္ေျဖ သိမ့္မႈတစ္ခု မဟုတ္လား၊ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ကိုယ့္ဘဝကို ခဏေမ့ ထားခ်င္တဲ့ သေဘာပဲ၊ မခိုင္တို႔ မိသားတစ္စု တစ္ခါတေလ ဗီဒီယို သြားၾကည့္တယ္ဆိုတာကလည္း လူေတြ အမ်ားႀကီးရိွတဲ့ ဗီဒီယို႐ုံမွာ ေခြၽးေစာ္နံ၊ ေသးေစာ္နံအနံ႔ခံၿပီး သြားၾကည့္တာက မိနစ္ေလးဆယ္ ေလာက္ ကိုယ့္ဘဝကို ခဏေမ့ဖို႔ ေပါ့ကြာ၊ ကိုယ့္အိမ္မွာ ကိုယ့္အေပၚ စက္ ေအာက္စက္နဲ႔ ေနခ်င္တာေပါ့၊ အေျခအေနမေပးတဲ့ဘဝမွာ ဒီလိုပဲ ေနရမွာေပါ့၊ မခိုင္တို႔အိမ္ရဲ႕ အေန အထားကို ေမာင္ေအာင္လည္း သိပါတယ္၊ ဘယ္လို႐ုန္းကန္ရ သလဲဆိုတာ၊ ဒီလိုဘဝမ်ဳိးရိွတဲ့လူ ေတြဟာ ေလးဆယ္ရာႏႈန္းေလာက္ ေပါ့၊ ဒီထက္ပိုၿပီး ဆင္းရဲတြင္းနက္ ေနတဲ့လူေတြဟာ ရာႏႈန္းငါးဆယ္ ေလာက္ ရိွေသးတယ္။ ထားပါ ေတာ့…၊ ဒီလိုဘဝမ်ဳိးရိွတဲ့ မခိုင္ တို႔အေနနဲ႔ ‘ဖက္စုပ္ျခင္း’ လိုစာမ်ဳိး ဖတ္ရေတာ့ နာပါတယ္ဆိုမွ အခြၽန္ နဲ႔ထိုးသလိုမ်ဳိး ျဖစ္မေနဘူးလား၊ ဆင္းရဲမြဲေတလွတဲ့ဘဝမွာ ကေလး ေတာင္ ႏို႔တိုက္စရာ ႏို႔သီးႏို႔တံမပါ ဘူးဆိုေတာ့ ေမာင္ေအာင္ရယ္၊ ဒီထက္မြဲတဲ့ဘဝ ဆင္းရဲတဲ့ဘဝ ဘယ္လာရိွေတာ့မွာလဲ၊ ေျပာရဦး မယ္၊ ေမာင္ေအာင္တို႔ဘဝက ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝ ကတည္းက ခုခ်ိန္ထိ ဆင္းရဲတယ္ ဆိုတာ ခ်ဳိနဲ႔လားလို႔ေမးရမယ့္သူက ကိုယ္နဲ႔မအပ္စပ္တဲ့ ဆင္းရဲသား အေၾကာင္းေတြ ေရးရတယ္လို႔၊ မခိုင္တို႔ကေတာ့ေဟ့ စာဖတ္ၿပီဆို ရင္ တို႔စီးရ မစီးရ၊ ေနရ မေနရ ေနာက္ဆုံးေပၚကားအသစ္ႀကီးနဲ႔ ေခတ္မီတိုက္အသစ္ႀကီးေတြနဲ႔ ေလာကႀကီးမွာ ကုေဋရွစ္ဆယ္ သူေဌးသားထက္ အဆရာေထာင္ ခ်ီတဲ့ လူ႔မလိုင္ခဲဘဝေတြကိုပဲ ျမင္ခ်င္တယ္၊ ေတြ႕ခ်င္တယ္၊ ခံစား ခ်င္တယ္၊ စံစားခ်င္တယ္၊ ကိုယ္ ကမွ နပ္မမွန္ရတဲ့အထဲ ကိုယ့္ထက္ ဆိုးတဲ့ဘဝေတြကိုေတာ့ျဖင့္ မသိ ခ်င္ဘူး၊ မခံစားခ်င္ဘူး၊ ဆုရစာေရး ဆရာႀကီးေရ၊ ေနာင္ကို မခိုင္တို႔ အႀကိဳက္၊ ေရးစမ္းပါ၊ ဒီလိုေရးလို႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ စာေရးဆရာေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ ကြယ္”

ဆုရဂ်ာနယ္ကို ကိုင္တြယ္ ၾကည့္ေနရင္းမွ မခိုင္၏စကားသံ ေတြကို ၾကားရေသာအခါ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ငလ်င္လိႈင္း ေတြ၊ အပူလိႈင္းေတြ၊ ဆီးႏွင္းမုန္ တိုင္းေတြ တစ္ေပြ႕တစ္ပိုက္ႀကီးႏွင့္ တစ္နင့္တစ္ပိုးႀကီး ခံစားလိုက္ရ သလို ျဖစ္မိသြားသည္။႐ုတ္တရက္ ကြၽန္ေတာ့္ ပခုံး ေပၚသို႔ ညင္သာစြာက်ေရာက္လာ ေသာ လက္တစ္ဖက္ကို လန္႔ၿပီး ဆတ္ခနဲၾကည့္မိေသာအခါ ပီဘိ တည္ၾကည္ေသာအၿပဳံးႏွင့္ ၾကည့္ ေနသည့္ စိုးဦး၏ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွ..

”ဒီလိုေပါ့ကြာ ဖိုးေအာင္ရာ၊ လက္တစ္ဖက္ကို မင္းဘက္က ၾကည့္ရင္ လက္ဖဝါးေပါ့၊ ေအး … ငါ့ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ လက္ ဖမိုးေပါ့၊ ဒါပါပဲကြာ”

ခပ္တိုတိုစကားဆိုေသာ စိုးဦး ေက်ာေပး၍ ကြၽန္ေတာ့္နားမွ ထြက္သြားေလသည္။

သင္းေအာင္သန္း

Both comments and pings are currently closed.