ဒီဇိုင္နာမပုံ႔ (My Favourite) ႏွင့္ စကားလက္ဆုံ

Model – Ma Pont
Make-up – Htay Win
Designer – Ma Pont (My Favourite
Photo – Kansuho (Black & White Studio)
Arranged by Thida Soe

ဒီဇိုင္နာေလာကမွာ ႏွစ္ ၂ဝ ေလာက္ ရပ္တည္ေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွာ သြားေရာက္ယွဥ္ ၿပိဳင္မယ့္Miss ေတြအတြက္ ဝတ္စုံေတြကို
ဖန္တီးေပးေနသူ ဒီဇိုင္နာ မပုံ႔ (My Favourtie) နဲ႔ေတြ႕ဆုံခိုက္ စကားလက္ဆုံေျပာျဖစ္တာေတြ ကေတာ့ …

အစ္မအေနနဲ႔ ဒီဇိုင္နာပညာရပ္ကို ဘယ္ မွာသြားေရာက္ေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့တာပါလဲ။

အစ္မက ဂ်ပန္ဆရာဆီမွာ သင္တန္း စတက္ခဲ့တာပါ။ ဒီဇိုင္းဆြဲတာေတြကေတာ့ ဂ်ပန္ဆရာသင္ေပးတာပါ။ ခ်ဳပ္တာနဲ႔ပတ္သက္ တာေတြကလည္း ဂ်ပန္ဆရာ သင္ေပးတာပါ။ ၿပီးေတာ့မွ လိုအပ္တာေလးေတြ ထပ္ျဖည့္ဖို႔ အတြက္ မေလးရွားမွာဖြင့္တဲ့ Linkokwing University Colleage မွာ short course ေလးေတြ တက္ခဲ့ၿပီး Certificate ရခဲ့တယ္။ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အစိုးရကဖြင့္တဲ့သင္တန္း မွာ အေျခခံတက္ခဲ့တယ္။ဒီဇိုင္နာေလာကကို ဘယ္ႏွခုႏွစ္ေလာက္ က စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့တာပါလဲ။My Favourite ဆိုၿပီး ၁၉၉၉ ခုႏွစ္က စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇိုင္နာစလုပ္တာက ေတာ့ ၁၉၉၄ ကတည္းကပါ။

ဒီဇိုင္နာေလာကကို ဝင္လာတုန္းက အခက္အခဲေတြ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရပါသလား။

အစ္မဒီဇိုင္နာစလုပ္တုန္းက ဒီဇိုင္နာေတြ သိပ္မရိွေသးဘူး။ လက္ခ်ဳိးေရရင္ေတာင္ လက္ ၅ ေခ်ာင္းမျပည့္ေသးဘူး။ အစ္မမွာက ဒီဇိုင္နာ မ်ဳိး႐ိုးလည္းမရိွဘူး။ အစ္မက ဒီဇိုင္နာအလုပ္ကို အရမ္း႐ူးသြပ္ၿပီး ဝင္ခဲ့တာပါ။ စလုပ္ကတည္းက ေမာ္ဒယ္ေတြရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ေၿကာ္ျငာေတြအတြက္ ဝတ္စုံေတြ ဖန္တီးေပးျဖစ္တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲေတြ အတြက္ေတာ့ အဓိကလုပ္ေပးရတယ္။ အစ္မက ဒီဇိုင္နာအေနနဲ႔ ဆန္းသစ္တီထြင္ရတာကိုႀကိဳက္ တယ္။ ဒီဇိုင္နာစလုပ္ကတည္းက အခက္အခဲ ေတြ အမ်ားႀကီးေတြးခဲ့တယ္။ တစ္ခါတေလကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ ဒီဇိုင္းတစ္ခုကို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပိတ္စတို႔၊ accessories တို႔ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ မရိွ တဲ့ဒုကၡေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အရာ ကို ကိုယ့္ဘာသာဖန္တီးၿပီး accessories က အစ လုပ္ယူရတယ္။ ဒီဇိုင္နာပညာက ၿပီးျပည့္ စုံသြားတယ္ဆိုတာ မရိွပါဘူး။အၿမဲတမ္း up to date ေတြေပၚေနေတာ့ အၿမဲတမ္းေလ့လာ ေနရပါတယ္။ အစ္မ ဒီဇိုင္နာလုပ္လာတဲ့ သက္တမ္းကလည္း ႏွစ္ ၂ဝ ေလာက္ရိွၿပီဆို ေတာ့ အေတြ႕အႀကဳံနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီးလုပ္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ဒီဇိုင္နာေလာကကို စဝင္တုန္းက ေလာက္ေတာ့ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးမရိွ ေတာ့ဘူးေပါ့။

အစ္မကို ဒီဇိုင္နာမပုံ႔ဆိုၿပီး သတိထားမိေစခဲ့တဲ့ အမွတ္တရဝတ္စုံေလးကိုလည္း ေျပာျပေပးပါ ဦး။

သက္မြန္အကယ္ဒမီပြဲတက္တုန္းက အစ္မ ဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ ခ်င္းဝတ္စုံဆိုရင္ လူႀကိဳက္မ်ား ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံတကာအထိပါ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ တယ္။ အစ္မဖန္တီးခဲ့တဲ့ ႐ိုးရာဝတ္စုံေလးေတြ ကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကပါ တယ္။မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာမွာ ရိွေန တဲ့ ဗမာေတြကေတာ့ ဗမာျပည္တြင္းျဖစ္ ႐ိုးရာ ဆင္ေလးေတြနဲ႔ creation လုပ္တာေလးေတြ ကို ႀကိဳက္ၾကတယ္။

ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္အျဖစ္ စတင္လုပ္ကိုင္ တုန္းက ဘယ္လို creation ေတြလုပ္ရတာ အားသန္ခဲ့လဲ။

အစ္မ ဒီဇိုင္နာစလုပ္တုန္းက creation ကို လုပ္ရတာ ပိုအားသန္ခဲ့တယ္။ အဝတ္အစား မွာ accessories ေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီးcreation လုပ္ရတာကို ႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုပုံစံေတြကို အမ်ားဆုံးလုပ္ခဲ့တယ္။ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တယ္။ အစ္မရဲ႕ creation ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က အခုအခ်ိန္ထိ အႏုပညာရွင္ေတြပါ။ အစ္မဖန္ တီးတဲ့ ခမနေအငသည ေတြကို အစ္မရဲ႕ creation အႏုပညာရွင္ေတြကႏွစ္သက္တယ္၊ လက္ခံ တယ္။ အဲဒါကေတာ့ အစ္မငယ္ငယ္ကတည္းက ဝါသနာပါခဲ့တဲ့ လိုင္းေပါ့ေနာ္။ အခုက်ေတာ့ အသက္အရြယ္ေတြ ရလာတယ္၊ လုပ္သက္ေတြ ရလာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ကိုယ့္အသက္အရြယ္ အရ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပုံစံေလးေတြ ဖန္တီးရ တာ ပိုႀကိဳက္လာတယ္။ ဒါကေတာ့ အသက္ အရြယ္အရ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ခံစားခ်က္ ေျပာင္းလဲ လာတာေပါ့။ အၿမဲတမ္းခ်ည္းေတာ့လည္း မလုပ္ျဖစ္ပါဘူး။ creation လုပ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ လည္း ရိွပါတယ္။ အခါအခြင့္သင့္လို႔ One Lady Show ရိွတဲ့အခါ၊ creation ပါတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ကားႀကီးေတြဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ေပးျဖစ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက ဖန္တီးျဖစ္တာကို ထပ္ၿပီးဖန္တီး ျဖစ္တာေပါ့ေနာ္။

အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ျမန္မာဝတ္စုံကို ဒီဇိုင္နာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဖန္တီးလာၾက တယ္ေလ။ အစ္မအေနနဲ႔ ျမန္မာဝတ္စုံေတြ ဖန္တီးရင္ အမ်ားနဲ႔မတူေအာင္ ဘယ္လိုမ်ဳိးေတြ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရပါသလဲ

ျမန္မာဝတ္စုံကေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ ဖန္တီးလို႔ရမယ့္ ေဘာင္ရိွၿပီးသားေပါ့ေနာ္။ ရိွၿပီး သားကိုမွ အစ္မက သူမ်ားနဲ႔မတူေအာင္ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းေတြ ဖန္တီးရတာေပါ့။ ျမန္မာ ဝတ္စုံမွာ အသုံးျပဳတဲ့ ပန္းၾကယ္သီးေလးေတြ ထည့္တ accessories ေလးေတြမွာ ျပန္ၿပီး ဆန္းသစ္ရတာေပ့ါေနာ္။ အဲဒါေလးေတြကို ပုံစံ မ်ဳိးစုံဖန္တီးရတယ္။ ကာလာေလးေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီး ဖန္တီးရတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္၊ သုံးႏွစ္ကတည္း က ပန္းၾကယ္သီးေလးေတြနဲ႔ အကယ္ဒမီပြဲမွာ ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တယ္။ သက္မြန္ျမင့္ဝတ္ဖို႔အတြက္ ဖန္တီးေပးခဲ့တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ပန္း ၾကယ္သီးေလးေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝတ္ လာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဟိုးေခတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ ပန္းၾကယ္သီးေလးေတြကအစ္မက ဒီဘက္ ေခတ္ပုံစံျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ဆန္းသစ္တာေပါ့ ေနာ္။

တိုင္းရင္းသားဝတ္စုံေတြ ဖန္တီးတာကိုလက္ခံၿပီး ႀကိဳက္ၾကတယ္ေလ။ တိုင္းရင္းသားဝတ္စုံေတြကို ေရွးမူမပ်က္ဘဲ ဒီဘက္ေခတ္လည္း လက္ခံ ေအာင္ ဖန္တီးျဖစ္တာကို ေျပာျပေပးပါဦး။

တိုင္းရင္းသားဝတ္စုံေတြကို ဖန္တီးရတာ အရမ္းတာဝန္ႀကီးပါတယ္။ ခ်င္းဆိုရင္လည္း ခ်င္းလူမ်ဳိးမွာ လူမ်ဳိးစုအမ်ားႀကီးရိွတယ္။ လူမ်ဳိးစုအမ်ားႀကီးမွာမွသူ႔လူမ်ဳိးနဲ႔သူ ထဘီေတြ က မတူၾကဘူး။ သက္မြန္ျမင့္ဝတ္တဲ့ထဘီက သူ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ပုံစံမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔လူမ်ဳိးစုက ဘယ္လိုလူမ်ဳိးစုလဲဆိုတာ မေမးဘဲနဲ႔ခ်င္းဝတ္စုံ ေတြထဲက အစ္မအာသီသျဖစ္တာကိုပဲ ယူလုပ္ တယ္။ ၾကည့္လိုက္ရင္ ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြသုံးတဲ့ဲ့ accessories ေတြနဲ႔ပဲ ဖန္တီးထားတယ္။ဒါေပမဲ့ ေခတ္ဘက္လည္းေရာက္ေအာင္ လုပ္ ထားတယ္။ ကာလာအတြဲအစပ္ကိုက်ေတာ့ ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြ အမ်ားစုသုံးတဲ့ အနီ၊ အစိမ္း၊ အနက္တို႔ကို ျပန္ယူလိုက္တယ္။႐ိုးရာခ်ိတ္ေတြ ကလည္း အရမ္းလွပါတယ္။ လူမ်ဳိးစုေတြထဲမွာ ခ်င္းရဲ႕ pattern ေလးေတြကလွပေပမဲ့ အေရာင္ က နည္းနည္းက်တယ္။ပထမေတာ့ သက္မြန္ ျမင့္က မြဲၿပီးမေပၚမွာကို စိုးရိမ္စိတ္ရိွခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အစ္မအေပၚမွာ သူအမ်ားႀကီး ယုံၾကည္မႈေပးခဲ့တယ္။ အစ္မလုပ္ေပးတဲ့ creation ပုံစံအတိုင္းဝတ္မယ္ဆိုၿပီး ဝတ္ေပးခဲ့ တယ္။ အဲဒီဝတ္စုံေလးနဲ႔ အကယ္ဒမီရခဲ့ေတာ့ အမွတ္တရျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။

တိုင္းရင္းသားအဆင္ေလးေတြကို ယေန႔ ေခတ္ပုံစံေလးေတြ ဖန္တီးလာတာကို ေတြ႕ရပါ တယ္။ အဲဒီအေပၚ အစ္မရဲ႕အျမင္ကို ေျပာျပ ေပးပါဦး။

ႏိုင္ငံတကာကဖန္တီးေနတdress ေတြ ကို ၾကည့္ၿပီးခ်ဳပ္တဲ့အတြက္ သူမ်ားရဲ႕ image ကို ဝင္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ သြားျပ မယ့္ပြဲေတြက်ေတာ့ကိုယ့္ႏိုင္ငံကထြက္တဲ့ patten နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ creation ၊ ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္း ျဖစ္တာေပါ့။ ကိုယ့္ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြကို ဒီဇိုင္နာ ေတြ ထြင္လာတဲ့အတြက္customer ေတြနဲ႔ လူငယ္ေတြက လိုက္ဝတ္လာမယ္။ ကိုယ့္ျပည္ တြင္းျဖစ္ကို ျပန္အားေပးရာေရာက္တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားအဆင္ေတြကိုထြင္တာအစ္မ ေတာ့ ႀကိဳက္ပါတယ္။ျမန္မာႏိုင္ငံက miss ေတြ ႏိုင္ငံတကာမွာ သြား ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံ တကာအလယ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက miss ေတြကို သတိထားမိေစဖိုဝတ္စုံေတြ ဖန္တီးေပးရတဲ့ အစ္မရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေတြကတာဝန္လည္း ႀကီးတယ္၊ ပိုက္ဆံလည္း ကုန္တယ္၊ အခ်ိန္ေတြလည္း ကုန္တယ္။ အမ်ား ႀကီးလည္း လိုက္ၿပီးေလ့လာရတယ္။

ႏုိင္ငံတကာ ကို ျပရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖန္တီးတဲ့ဝတ္စုံက copy ျဖစ္လို႔မရဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ဟန္လည္း ျဖစ္ရ မယ္၊ ျမန္မာမႈဟန္ေတြလည္း ပါရမယ္။ ႏိုင္ငံ တကာမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ miss က မ်က္ႏွာမငယ္ေစ ရဘူး။ National Course ေတြဆိုရင္ ဝတ္စုံ တစ္စုံရဲstory ကို သိရမယ္။ ဒီဝတ္စုံက ဘာကို အေျခခံၿပီး ဖန္တီးထားတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘယ္image ကို ျပသေစတယ္။ ဘယ္လို တန္ဖိုးရိွတယ္ဆိုတဲ့short story ေလးေတြကိုကိုယ္တိုင္ေရးေပးရတယ္။ဝတ္စုံက လွရင္ၿပီး ေရာလည္း လုပ္လို႔မရဘူး။ အဖက္ဖက္က အရမ္းႀကီးစဥ္းစားၿပီးမွ ေသခ်ာအခ်ိန္ေပးၿပီး လုပ္ရတယ္။ ဒီဘက္ႏွစ္ေရာက္မွ miss ေတြကinternationalလႊတ္တာေတြ စၿပီးေခတ္စား လာတယ္။ missေတြအတြက္ ဝတ္စုံေတြကို ခ်က္ခ်င္း ရဲရဲဝံ့ဝံ့ႀကီး မဖန္တီးရဲတဲ့အခ်ိန္မွာ အစ္မက ဖန္တီးေပးခဲ့တယ္။ အစ္မတို႔ဖန္တီး ထားတာေတြကို facebook ကေနျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ေနရာကေနျဖစ္ျဖစ္ ဆိုးတာေတြ၊ ေကာင္း တာေတြေျပာတာကို လက္ခံႏိုင္ရမယ္။ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ခံႏိုင္ရည္ရိွေအာင္ အရင္ဆုံး အားေမြးရတာေပါ့ေနာ္။ အေကာင္းျမင္တဲ့သူ ရိွမယ္၊ အဆိုးျမင္တဲ့သူရိွမယ္ေလ။ လူဆိုတာက ေကာင္းတာေျပာဖို႔ထက္ ေဝဖန္မယ့္သူကပိုမ်ား တယ္။ အဲဒီဒဏ္ေတြကို ခံႏိုင္ရည္ရိွေအာင္ အရင္ဆုံးလုပ္ရပါတယ္။ miss ေတြအတြက္ ဝတ္စုံေတြ ဖန္တီးေပးျဖစ္တဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ ခ်က္ကေတာ့ ကိုယ့္ႏုိင္ငံက သြားၿပိဳင္တဲ့ miss ေတြ ႏိုင္ငံတကာေရာက္ရင္ မ်က္ႏွာမငယ္ေစဖို႔ နဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ႈimage ကို အဓိကျပသတဲ့ ဝတ္စုံကိုပဲ ျပသခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ အဓိက ဖန္တီးခဲ့တာပါ။ အစ္မဖန္တီးခဲ့တဲ့national cosume ဆို ၁၆ စုံေလာက္ ရိွပါၿပီ။ အဲဒီဝတ္စုံ ေတြထဲမွာမွ တရားဝင္ဆုရခဲ့တဲ့ ဝတ္စုံေတြလည္း ရိွပါတယ္။

Top 10 တို႔၊ Top 10 တို႔အထိ ဝင္ခဲ့ တဲ့ ဝတ္စုံေတြလည္း ရိွတယ္။ မႏွစ္ကMiss Universe ကလည္း ျပည္တြင္းက ဒီဇိုင္နာ အငယ္ေလးေတြအတြက္ကNational Cosume ၿပိဳင္ပြဲေလး လုပ္တယ္။ အဲဒီပြဲကို အစ္မ သြားၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္ေတြ ဖန္တီး ထားတာေကာင္းတယ္၊idea ေလေတြလည္း ေကာင္းတယ္။ အစ္မလည္း သေဘာက်တယ္။ တကယ္ေတာ္တဲ့ လူငယ္ဒီဇိုင္နာေတြဆိုရင္ လူငယ္လည္း ျဖစ္တယ္၊ ပိုလည္း ဖန္တီးႏိုင္ တယ္။ အစ္မအျမင္ဆိုရင္ လူငယ္ေတြကို ေနရာေပးၿပီး လုပ္ေစခ်င္တယ္။ အစ္မတို႔အေန နဲ႔က်ေတာ့ ၁၆ စုံဆိုတာ အရမ္းမ်ားေနၿပီ။ဝတ္စုံေတြ ဖန္တီးမယ့္လူငယ္ေတြအတြက္လိုအပ္တဲ့အကူအညီရိွရင္ ေပးမယ္၊ လိုအပ္တဲ့ အႀကံÓဏ္ေတြလည္း ေပးပါမယ္။

ႏိုင္ငံျခားမွာ အစ္မရဲ႕show ပြဲ ဘယ္ႏွပြဲေလာက္ ျပသၿပီးသြားပါၿပီလဲ။

Japan မွာ Asian Fashion Week ပြဲ မွာ တစ္ေခါက္ သြားျပခဲ့တယ္။ ဘန္ေကာက္ မွာေတာ့ ၃ ခါေလာက္ သြားျပခဲ့တယ္။ က်န္ တာကေတာ့ ႏုိင္ငံျခားေတြမွာလုပ္တဲ့ပြဲေတြကို ေလ့လာေရးအေနနဲ႔ သြားခဲ့တယ္။ ကိုရီးယားမွာ လည္း အြန္ဆိုင္းတို႔နဲ႔အတူ အစ္မရဲ႕ဖက္ရွင္ပုံစံ ေတြ သြားျပခဲ့တယ္။ ဒီႏွစ္ကေတာ့ ေဟာင္ ေကာငFashion Week မွာ ဝတ္စုံေတြ သြား ေရာက္ျပသမယ္ဆိုၿပီး စီစဥ္ထားတာ။ အလုပ္ အရမ္းမ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီႏွစ္ ေတာ့ မျပျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း လုပ္ခ်င္တာေတြ မ်ားေတာ့ နည္းနည္းေလ်ာ့ျဖစ္ ေနတယ္။ မိသားစုကို အခ်ိန္ျပန္ေပးမယ္ဆိုၿပီး စဥ္းစားထားလို႔ပါ။

ႏိုင္ငံျခားမွာ အစ္မတို႔ရဲ႕ ဝတ္စုံေတြကို သြား ေရာက္ျပသရင္ ဝတ္စုံေတြအမ်ားႀကီး ဖန္တီး ရတယ္ေလ။ ပြဲမွာ ကိုယ့္ကို ျမန္မာဆိုၿပီး သိေအာင္လို႔ ဘယ္လိုမ်ဳိးေတြ ဖန္တီးျဖစ္လဲ။

ကိုယ့္႐ိုးရာခ်ိတ္၊ ကခ်င္အဆင္ေတြကို အဓိကထားၿပီး ျပျဖစ္တယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ အင္းေလးအစေတြနဲ႔ ဂုန္နီႀကိဳးေတြနဲ႔ ့hand made ေတြ လုပ္ၿပီးၿပသခဲ့တာေတြကို လူႀကိဳက္ မ်ားခဲ့တယ္။ ျမန္မာခ်ိတ္ကိုပိုးနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီးdress ေတြ ဖန္တီးတာေတြလည္း ျပသခဲ့တယ္။ ပုံစံကေတာ့ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မထပ္ေအာင္ ပုံစံစုံ ဖန္တီးခဲ့တယ္။ ခ်ိတ္ေတြကို ဖန္တီးၿပီးျပသတယ္ ဆိုတာက ခ်ိတ္ဆိုတာကို ဘယ္ႏိုင္ငံက ထြက္ တယ္ဆိုတာ international က မသိတာေတြရိွ တယ္။အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာခ်ိတ္ကို ဦးစားေပးၿပီး ျပတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ခ်ိတ္ေတြကို သြားေရာက္ ျပသတဲ့အခ်ိန္မွာ ထိုင္မသိမ္းေတြ၊ ျမန္မာဝတ္စုံ ပုံစံေတြျပသရင္ international အျမင္မွာ ကိုယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ ႐ိုး႐ိုး national dress တစ္ခုအေန နဲ႔ ျမင္မွာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေၾကာင international က လူေတြပိုစိတ္ဝင္စားေအာင္၊ မ်က္စိအျမင္မွာ ဆန္းသြားေအာင္ short dress ေတြlong dress ေတ ဖန္တီးၿပီးျပသရတယ္။ ႐ိုး႐ိုးျမန္မာ ဝတ္စုံေတြခ်ည္းပဲ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းသြားျပရင္သူတို႔ မ်က္စိအျမင္မွာ သိပ္ၿပီးဆန္းၾကယ္မွာ မဟုတ္ ဘူးေလ။ ခ်ိတ္ေတြကို ျပန္ၿပီးcreation လုပ္ၿပီး ျပသတယ္။ ေရွးပုံစံေတြကိုမွ ျပန္ၿပီးဒီဇိုင္းေဖာ္ ထားတဲ့ ပုဂံေခတ္တို႔၊ ပ်ဴေခတ္တို႔ပုံစံေတြကို လည္း ျပသခဲ့ပါတယ္။

ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာထိုင္မသိမ္း ေတြ ဖန္တီးတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုပုံစံေတြ ဖန္တီး ရတာ အားရေက်နပ္မိပါသလဲ။

အဓိကကေတာ့ color ေလးေတြနဲ႔ မ်က္စိ အျမင္ဆန္းေအာင္ ဖန္တီးပါတယ္။ ပဝါတို႔၊ ေရစည္နားတို႔ကို ဆန္းသစ္တယ္။ ခ်ိတ္ေပၚမွာခရစ္စတယ္ေတြ၊ ပုလဲေတြနဲ႔ ဖန္တီးျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕အေျခခံရင္ခံနဲ႔ အေပၚလႊာကိုေတာ့ သိပ္ၿပီးမဆန္းသစ္ဘူး။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆန္းသစ္ တဲ့ ဒီဇိုင္းေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ဆန္းသစ္တာက ေတာ့ ပြဲလုပ္တုန္းခဏေတာ့ ဆန္းသြားရင္ ဆန္းသြားလိမ့္မယ္။ မဂၤလာဓာတ္ပုံေတြ၊ ဝတ္စုံ ေတြက တစ္သက္လုံး သူတို႔ဘဝအတြက္ သိမ္း သြားရမွာဆိုေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ မ႐ိုးဘဲနဲ႔ ကိုယ့္႐ိုးရာေလးကို အၿမဲတမ္းထိန္း သိမ္းထားတဲ့ပုံစံေလးေတြ ပိုၿပီးႏွစ္သက္တယ္။ ရင္ခံေတြကို တအားႀကီး ဆန္းထားတာမ်ဳိးကို အစ္မ အားမေပးပါဘူး။ က်န္တာကေတာ့ ဝတ္စုံေပၚမွာသုံးတဲ့ accessories aေလးေတြတို႔၊ ပဝါေတြတို႔ကို ဆန္းတာ မ်ားပါတယ္။

လူမႈဆက္ဆံေရးက ဘယ္ေလာက္အထိ အေရး ပါတယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါသလဲ။

အစ္မတို႔ရဲ႕အလုပ္မွာ လူမႈဆက္ဆံေရးက နံပါတ္ ၁ ပါ။ အစ္မစိတ္ကလည္း အရင္ကတည္း က ကိုယ့္စိတ္ထက္ သူမ်ားစိတ္ကို ပိုၿပီးဦးစား ေပးတဲ့စိတ္ရိွတယ္။ အစ္မက customer ေတြ ကို ဦးစားေပးတယ္၊ အလိုလိုက္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္လည္း လူက ခ်ဳံးခ်ဳံးက်တာေပါ့ေနာ္။ ေျပာထားတဲ့ရက္ခ်ိန္းက ႏွစ္လဆိုေပမဲ့ ကိုယ္နဲ႔ ခ်ဳပ္ေနတဲ့ customer ေတြက အေရးႀကီးရင္ ၁ ရက္နဲ႔အၿပီး၊ ၂ ရက္နဲ႔အၿပီး လုပ္ေပးရ တယ္။ မင္းသမီးေတြဆိုလည္း ကိုယ့္ဆီခ်ဳပ္ေနၾကလူ ေတြ၊ ကိုယ့္လူရင္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ message ပို႔ၿပီး အပ္ၾကတယ္။ ၿပီးမွ လူလႊတ္ၿပီး ဝတ္စုံယူခိုင္းတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ေတာင္ မျမင္လိုက္ရဘူး။ တစ္ေယာက္ခ်ဳပ္ၿပီးရင္ အဲဒီတစ္ေယာက္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့လူေတြကို ဆက္ခ်ဳပ္ေပးရတယ္။ အစ္မရဲ႕ ခက်အသာနမ အမ်ားစုက ပြဲရိွလို႔ တစ္ပြဲ ထိုး လာအပ္တဲ့လူထက္ အၿမဲတမ္း creation က ပိုမ်ားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို အပ်ဳိဘဝကတည္းက အစ္မဆီမွာ ဝတ္စုံေတြလာခ်ဳပ္ၾကတာ အခုဆို ကေလးအေမေတြျဖစ္ကုန္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ကေလး ေတြအထိ ခ်ဳပ္ေပးေနရတုန္းပဲ။ လုပ္သက္လည္း မ်ားေနၿပီဆိုေတာ့ အစ္မဆီမွာ အၿမဲတမ္း customer ေတြ မ်ားပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္အတြက္ ဖက္ရွင္က ဘယ္ ေလာက္အထိ အေရးပါတယ္လို႔ အစ္မထင္ပါ သလဲ။

တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အခုမွစျမင္ဖူး ၿပီး ေတြ႕ရတယ္ဆိုရင္ ဖက္ရွင္ကို အရင္ဆုံး ၾကည့္ၾကတယ္ေလ။ ဖက္ရွင္က အနည္းဆုံး ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ အေရးပါတယ္လို႔ ထင္ပါ တယ္။ဒီဇိုင္နာပညာရပ္က အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အစ္မအေနနဲ႔ လက္ခံပါသလား။လက္ခံပါတယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာလည္း ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ဝါသနာပါတာကို လုပ္ရတဲ့အလုပ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ရတာ ပင္ပန္းတယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ဒီဇိုင္နာၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္လာၾကတဲ့အေပၚ အစ္မ ရဲ႕အျမင္ကို ေျပာျပေပးပါဦး။ဒီဇိုင္နာၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္လာတာ အရမ္း ေကာင္းပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အစ္မဒိုင္လုပ္ခဲ့ တယ္။ တကယ္ေတာ္ၿပီး တကယ့္ creation ေကာင္းတဲ့လူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာတာ ေပါ့ေနာ္။ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ၿပိဳင္ရ တဲ့အတြက္ သူတို႔တစ္ေတြ ထပ္ၿပီးေလ့လာရ တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲအတြင္းမွာပဲ အမ်ားႀကီးအေတြ႕ အႀကဳံရတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ႐ႈံးျခင္း၊ ႏိုင္ျခင္းက အေရးမႀကီးပါဘူး။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၿပိဳင္လိုက္တဲ့ အတြက္ ေခါင္းစဥ္မ်ဳိးစုံနဲ႔ျဖစ္ေတာ့ ေခါင္းစဥ္ နဲ႔ပတ္သက္တာေတြ လိုက္ေလ့လာရတယ္။ လိုက္ခ်ဳပ္ရတယ္။ အဲဒီအတြက္ ပညာေတြရမယ္။ ဖန္တီးထားတဲ့ ဝတ္စုံမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြရိွတာ ေတြကို ဒိုင္ေတြက ရွင္းျပတယ္။ အဲဒီလိုရွင္းျပ၊ သင္ျပ ေပးတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ထက္experience ရိွတဲ့ ဒိုင္ေတြဆီကလည္း အေတြ႕အႀကဳံေတြ အမ်ားႀကီးရတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု ဝင္ၿပိဳင္လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲၿပီးသြားရင္ အေတြ႕အႀကဳံရထား တဲ့ ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ရပ္တည္လို႔ ရသြားၿပီေပါ့ေနာ္။

ဒီဇိုင္နာေလာကကုိဝင္လာတဲ့ လူငယ္ေတြ အတြက္ အႀကံေပးစကားေလး ေျပာေပးပါဦး။

အရင္ကထက္စာရင္ ဒီဇိုင္နာေတြ မ်ားလာ တယ္။ အစ္မတို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ သေဘာက်ပါ တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဒီဇိုင္နာေတြ ေပၚေပါက္ ေစခ်င္တယ္။ အစ္မအဓိကေျပာခ်င္တာက ေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းကို လုပ္တဲ့အခါမွာ ေစတနာကို အရင္းခံၿပီး ထားရမယ္။ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ အလုပ္တစ္ခုေပၚမွာ သာယာၿပီးရပ္ေနလို႔ မရဘူးေပါ့ေနာ္။ အစ္မတို႔လည္း ဝတ္စုံတစ္စုံလုပ္ လိုက္လို႔ ေအာင္ျမင္သြားရင္ ရပ္ေနလို႔မရဘူး။ စဥ္ဆက္မျပတ္ ႀကိဳးစားေနရတာေပါ့။ ေအာင္ ျမင္မႈဆိုတာကလည္း အၿမဲတမ္းထိပ္မွာ ရပ္ေန တာမဟုတ္ဘူးေလ။ ေျပးစက္တစ္ခုေပၚမွာ ေရာက္ေနသလို ဒီေျပးစက္အရွိန္နဲ႔ အၿမဲတမ္း လိုက္ေျပးႏိုင္မွ ရပ္လိုက္တာနဲ႔ ေခ်ာ္ၿပီးျပဳတ္က် သြားႏိုင္တယ္ေလ။

အစ္မအေနနဲ႔ သင္တန္းေတြဖြင့္ဖို႔ အစီအစဥ္ ရိွပါသလား။

အစ္မ သင္တန္းမဖြင့္ထားပါဘူး။ အစ္မ လုပ္ခ်င္တဲ့ ဒီဇိုင္းေတြကို ဖန္တီးရတာ ပိုဝါသနာ ပါတယ္။ ဒီစာခ်ည္းပဲ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ထပ္ကာထပ္ကာ သင္ရတဲ့အလုပ္ကို အမွန္တိုင္း ေျပာရရင္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ပ်င္းတာေပါ့ေနာ္။ သင္တန္းဖြင့္ရင္ ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီးရမယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝါသနာမပါတဲ့အတြက္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ အစ္မက ခရီးထြက္တာဝါသနာ ပါေတာ့ သင္တန္းဖြင့္ရင္ ေျခခ်ဳပ္မိတယ္လို႔ ျမင္တာေပါ့ေနာ္။ အစ္မမွာ သားသမီး ၃ ေယာက္ရိွေတာ့ သင္တန္းဖြင့္လိုက္ရင္ အခ်ိန္ ေတြကို သူတို႔ဆီက ထပ္ဖဲ့ယူရမွာဆိုေတာ့ မဖြင့္တာပါ။ လုပ္သက္ ၂ဝ အတြင္းမွာေတာ့ မဖြင့္ေသးဘူး။ ႀကဳံႀကိဳက္လို႔ သိခ်င္တာေတြရိွရင္ ေျဖေပးတယ္။ ဒိုင္လုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ကေလးေတြ သိခ်င္တာကို ရွင္းျပေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အခ်ိန္ရလာရင္ေတာ့ သင္တန္း ဖြင့္တာမ်ဳိးထက္ ပရဟိတပုံစံမ်ဳိး၊ ပညာဒါနပုံစံ မ်ဳိးနဲ႔ အစ္မသိတာေတြကို ေျပာျပသြားမွာပါ။ တကယ္မရိွတဲ့သူေတြအတြက္ ပညာဒါနလိုပုံစံ မ်ဳိးလုပ္ေပးဖို႔ အစီအစဥ္ရိွပါတယ္။

အစ္မရဲ႕ဆိုင္လိပ္စာေလး ေျပာျပေပးပါဦး။

အမွတ္ ၅၄၇၊ ဓမၼာ႐ုံလမ္း၊ ၆ မိုင္ခြဲပါ။ ဖုန္းနံပါတ္ကေတာ့ ဝ၉ ၅ဝ၂၃၃၂၃ ပါ။

Both comments and pings are currently closed.