Back To The Future

Model               – Moe Min
Photo               – Ko Naing (Popular)
Arranged by – Thida Soe

ဇာတ္မင္းသားႀကီး မိုးမင္းကို လူႀကီးေတြ ေရာ၊ လူငယ္ေတြပါ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္ေလာက မွာ အထင္ကရျဖစ္ ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ လူႀကိဳက္ မ်ားခဲ့တဲ့ ဇာတ္မင္း သားတစ္ေယာက္ပါ ။ Stage Show မွာ တစ္ ေခတ္ျဖစ္ခဲ့သူ ဇာတ္မင္းသားႀကီး ကိုမိုးမင္းနဲ႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့တာေတြ ကေတာ့ …

ဇာတ္သဘင္ စင္ျမင့္ေပၚကို သီခ်င္းဆို ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္ၿပီး စတက္ခဲ့တာက ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာပါ။ အဲဒီကေနမွ ဇာတ္သဘင္ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္ေရးေတြ ကို ကိုမိုးဝင္းနဲ႔ တြဲၿပီးလုပ္ ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ကိုမိုးဝင္း နဲ႔တြဲဖက္ၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္ကတည္းက  stage show နဲ႔ အစ္ကို နာမည္ေက်ာ္ၾကား လာခဲ့တယ္။ ဇာတ္သဘင္ ကို ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ တည္ေထာင္ သူ၊ ဇာတ္မင္းသား ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး အေနနဲ႔  ဆိုင္းဘုတ္ စတင္တာ ကေတာ့ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ စတင္တာပါ။ အဲဒီ ကေန စတင္ၿပီး ဇာတ္သဘင္ ေလာကထဲကို ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ လာတာေပါ့။ တီထြင္ ဆန္းသစ္ရတာကို ႀကိဳက္ တဲ့သူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ စင္ျမင့္ေပၚ မွာ stage show မီးေတြ ကစားဖို႔အတြက္ ျမန္မာ့ အသံမွာ သူမ်ားႏိုင္ငံရဲ႕ show ေတြကို ျပတယ္။ သူမ်ားေတြရဲ႕ ဆန္းၾကယ္စြာ လုပ္ျပတာေတြကို အဲဒီကတည္းကစၿပီး စိတ္ဝင္စား ခဲ့တယ္။ အဓိက အေနနဲ႔ ကိုယ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး သေဘာ က်ခဲ့တာ။ မိုက္ကယ္ ဂ်က္ဆင္ပါ။ မိုက္ကယ္ ဂ်က္ဆင္ရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္မႈေတြက တစ္ကမၻာလုံး ကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစခဲ့ တယ္။ အကနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား ေစခဲ့တယ္။ ေနာက္က background က မီး lighting ၊ arrangement အားလုံးသည္ မိုက္ ကယ္ဂ်က္ဆင္ရဲ႕ အားသာမႈေတြေပါ့။ ေနာက္ခံ ဖြဲ႕စည္းမႈေတြ၊ music ရဲ႕arranged ေတြ၊ lighting ေတြ၊ program စီစဥ္တာေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈ tempo အနိမ့္အျမင့္ ထိန္းသိမ္းမႈေတြ ကို မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ ဆီက ရခဲ့တယ္။ အဲဒီ တုန္းက ေဝဖန္မႈေတြ ေတာ္ေတာ္ ခံခဲ့ရပါတယ္။ သီခ်င္းေတာင္ copy စပ္ခဲ့ပါေသး တယ္။

”အပုပ္ခ်ေက်ာင္းက သင္လာသလား” ဆိုၿပီး စပ္ခဲ့တာပါ။ ေဝဖန္တာကို လက္ခံပါတယ္။ ေဝဖန္တယ္ ဆိုရင္ အႀကံျပဳတဲ့ အပိုင္းလာရ မယ္။ အႀကံျပဳတာထက္ လူငယ္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖန္တီးမႈေတြ၊ တိုးတက္မႈေတြ၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ကို လိုက္ပိတ္ပစ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္ တယ္။ ေဝဖန္မႈနဲ႔ အပုပ္ခ်မႈက မတူဘူးေလ။ သဘင္သည္ ဆိုတာကို အဓိပၸာယ္မျမင္ဘူးလို႔ ဦးမိုးက ဒီအရြယ္မွာ သုံးသပ္မိသြားတယ္။ သဘင္သည္ ဆိုတာ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ေရး သမားေတြပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရး သမား ေတြ လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ ေရးျဖစ္တဲ့ အတြက္ မ်ဳိးစုံ ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကတယ္။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္း အိုက္တင္မ်ဳိး ဇာတ္သဘင္ မွာ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္ ခဲ့တယ္။ ေက်ာ္ဟိန္း အိုက္တင္မ်ဳိး ဇာတ္သဘင္မွာ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ ဆက္ခဲ့တယ္။ ေပၚျပဴလာျဖစ္ရင္ ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္ဖို႔ အတြက္ ဇာတ္သဘင္က တင္မွာပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ အေျခခံကေတာ့ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို အေျခခံတယ္။ ကိုယ့္ကို လႊမ္းမိုး သြားတာကေတာ့ မိုက္ကယ္ ဂ်က္ဆင္ပါပဲ။ အခုထိလည္း လႊမ္းမိုးေန ဆဲပါပဲ။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ဖက္ရွင္ကို သေဘာက်တယ္။ အၿမဲတမ္းလို လွပေနေအာင္ေတာ့ မလုပ္ပါဘူး။ ေနရာေဒသ အေပၚ မူတည္ၿပီး ဝတ္ဆင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ အသက္ အရြယ္ေရာက္ေနတဲ့ သူေတြ ေဘာင္း ဘီဝတ္တယ္၊ စကတ္ဝတ္တဲ့ အေပၚမွာ အျမင္ မေစာင္းေစခ်င္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ိုးရာပြဲလမ္း သဘင္ေတြ မွာေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ိုးရာဝတ္စုံ ကို ေလးေလးစားစား ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ဝတ္ေစခ်င္ပါ တယ္။

ယေန႔ေခတ္ ဇာတ္သဘင္ေလာကမွာ တိုးတက္လာတဲ့ အပိုင္းေတြ ရိွသလို၊ ရပ္တန္႔ေန တဲ့ အပိုင္းေတြလည္း ရိွပါတယ္။ နည္းပညာ ပိုင္းေတြ၊ ပစၥည္းေတြ တိုးတက္ လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြ ရပ္တန္႔ေနတယ္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆုံး အေနနဲ႔ အႀကံေပး ခ်င္တာကေတာ့ စာဖတ္ဖို႔ပါပဲ။ စာဖတ္ အား ေတာ္ေတာ္ နည္းလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ facebook အသုံးျပဳမႈကိုသတိထားၿပီး ရပ္တန္႔ ေစခ်င္ပါတယ္။ စာအုပ္ကိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ E-Book ေတြကိုဖတ္ရင္ မ်က္စိကို ထိခိုက္မွာ စိုးရပါတယ္။ မိမိရဲ႕ နယ္ပယ္နဲ႔ ပတ္သက္တာ ေတြကို ေလ့လာပါ၊ ဆည္းပူးပါ။ အႏုပညာေတြ ကို အသစ္အသစ္ မြမ္းမံပါ။ ခသစပ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ မိုးမင္းက မိုက္ကယ္ ဂ်က္ဆင္ပုံစံ ျပန္လုပ္ျပ တယ္။ ဒါက ကမၻာေက်ာ္တဲ့ ေကာ္ပီပါ။ ကိုယ္ အနီးအနားမွာ ရိွတဲ့ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သူရဲ႕ copy ေတာ့ မကူးမိပါေစနဲ႔။ အဲေတာ့ … copy မေသာက္ပါ နဲ႔ေပါ့ေနာ္ (ရယ္လ်က္) ဇာတ္သဘင္ေလာက ကေန နားထားပါတယ္။ ဇာတ္သဘင္ေလာကမွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖမႈ ထက္ စာရင္ လိုင္းေျပာင္း သြားတာက ဒါ႐ိုက္တာ ဘက္ ေရာက္သြားပါတယ္။ သဘင္ဆိုင္ရာ ဒါ႐ိုက္တာ ပိုင္းကို ေျပာင္းလဲ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ဇာတ္ သဘင္ေလာကမွာ လိုအပ္ လာရင္ေတာ့ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖ မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕ေထာင္ၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္မႈ ကေတာ့ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး” လို႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

Both comments and pings are currently closed.